Hej !
Utbudet för ej vägghängda underskåp för dubbelhandfat verkar rätt så skralt - eller också är jag fördj...a dålig på att söka. Är det någon här som varit på samma jakt tidigare själv och kan ge några bra tips på märken eller återförsäljare - helst i det lägre prisspannet :)

I mitt fall vill jag ha icke-vägghängt underskåp för dubbelhandfat som är cirka 160 brett.

Med vänlig hälsning Jörgen
 
Men du ska väl fixera det vid väggen så det inte kan tippa och även undvika rörelser i vatten/avloppsanslutning.
Många har ju ben framtill så på dem är det ju bara att själv montera ett par där bak, finns många olika varianter att köpa och som fungerar, även på IKEA.
 
  • Gilla
kinshasa
  • Laddar…
Hej Anders - tack. Nej - jag kommer iofs att silikonera det i bakkant så att det suger tag i väggen - men jag vill att underskåpet helst ska stå på fyra ben med hela tyngden i golvet. Den dagen vi byter möbeln så vill jag kunna rakblada loss silikonet och ha en snygg kakelvägg bakom möbeln utan hål i väggen.

Ja- du har rätt, många av dom som har framkantsben borde man ju kunna modifiera med ett benpar till i bakkant.

Call me crazy.....
 
Men du skall ändå ha rören via väggen väl? Annars inte godkänt.

Jag kan tänka mig att det är lite skralt med utbud av flera skäl.

1. badrumsgolv skall luta mot brunnen. Det kan vara svårt att få ett skåp att stå bra då.
2. Om du har elgolvvärme så får det inte ligga under en möbel, kabeln blir överhettad. Finns värme med självreglerande kabel, då är det OK.
 
  • Gilla
kinshasa
  • Laddar…
Tack igen. Jag behöver alla varningar - hellre i för- än efterhand :)
Lutningen tänker jag att man kan kompensera med underlägg.
I mitt fall så blir det vattenburen golvvärme så jag hoppas att värmefaktorn inte spelar in här.

På en tysk site hittade jag denna snygga badrumsmöbel- så jag försöker nu spana fram nåt liknande i Sverige:

badschrank7d114ec3af7b72f7.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.