Hoppas någon kan hjälpa mig - imorse märkte vi att vattenet ur kallvatten kranen var mestadels brunt med sand o skit i. Det har hänt tidigare att vi har haft missfärgat vatten men inte att det kommer lera ur kranen direkt. Det har även hänt att vi har tappat trycket i systemet tidigare och hydroforen blev tom, men just idag verkar inte så vara fallet.

Pumpen verkar gå hela tiden och när jag lyfte på locket såg jag att en tunn slang var ovan vattenytan - det verkade lite konstigt så jag petade ner den. Vatten nivån var även den mycket hög - den går upp till pumpens gjutna nedre delar och över metalramen den står på men lyckligtvis inte upp till motorn.

Brunnen själv är en sån där av betong ringar, inuti står pumpen på en ställning av metallrör som sitter i brunnens väggar. Vad jag kan se finns det el in, anslutning av vatten ut samt en slang som sitter i väggen som inte är ansluten alls - men det kanske är nått rör som skall leda ut vatten om nivån blir för hög eller nått.

Nu spolar jag massvis med vatten för att minska nivån i brunnen - men vad ska jag göra vidare? Jag har hela dagen på mig och är inte rädd för att bli skitig, lillan behöver sitt bad ikväll ;)

Jag postar lite bilder på eländet snart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.