Hej!

Först och främst, jag kan inte ett skit om eldstäder, kassetter, eldning osv. Men, vi funderar på att sätta in en kassett i vår öppna spis (som f.ö. inte går att använda i nuläget). Pratade med Eldabutiken i Varberg och de skickade en offert. Tyckte det lät som ganska mycket pengar men, som sagt, kan inte riktigt sånt här.

Vad tycker ni? Finns det andra sätt att göra det här på? Kanske köpa en kassett någon annanstans och sen enbart betala för installation?

Välkomnar synpunkter och åsikter. Tack.

Obs. Offerten innehåller pris för två kassetter, men tanken är såklart att välja en av dem :)
 
  • Öppen spis i tegel med uppmätta dimensioner märkta med mått, inklusive 48 cm djup, 57,5 cm bredd, 74 cm höjd, 54 cm bredd, och 81 cm basbredd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Offert från Eldabutiken i Varberg för installation av kassett i öppen spis, specificerade kostnader för olika produkter och tjänster, totalt 93 190 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H he-peter skrev:
Det där med det estetiska är ju mycket smak sack, men jag skulle nog har tittat på Contura i5:an. Den är nog lätt att installera.

Det har kampanj på den just nu.

[länk]

[media]
Just det, det kan ju vara nåt. Tack för ditt svar.
 
Eldabutikerna har ju inte det allra bästa av rykten heller.... Visserligen är det franchise, men jag skulle inte chansat...

Jag tycker inte 60 tusen låter billigt, men inte superdyrt heller.. även om det går att komma undan billigare, men då får du räkna med att göra arbetet själv...

Det kan ju vara bra att prata med sotaren som ska godkänna allt innan du skriver under på en kamin/skorstenslösning, så du inte får nått som inte blir godkänt sen......
 
  • Gilla
olofsvahn
  • Laddar…
Lokala sotarn kan också ha koll på vad det finns för bra firmor i närområdet för nyinstallationer. Ta ett snack med honom först.
 
  • Gilla
olofsvahn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.