Någon som kan tipsa om var man kan få tag i ett 8x7 fast fönster, aluminium beklätt (helst brun annars standard vit) och med frostat glas?
Har inte fattat att det skulle ta så lång tid som upp till 6 veckor för att köpa ett enda fönster!
Hantverkaren kommer om tre veckor och ska börja på vårt badrum och då ska vi ha satt in det nya fönstret!
Har lagt en beställning hos Optimera (Malmö) där personalen skulle höra om det gick att få fram tidigare, men jag tror inte mycket på det.

Hur gör man nu då?
 
Redigerat:
Hejsan!

Går det inte sätta i det nya fönstret i efterhand?
Annars kan du prova köpa ett obehandlat fönster, måla det själv, vad jag själv erfarit så är det lite lättare hitta sådana fönster än specifika som du anger ovan.

Annat tips är surfa runt på olika byggsiter/fönster tillverkare, ring runt, fråga!
Erbjud kanske mer betalat om det är snabb lev
 
enligt byggfirman där jag beställde mina fönster har dom inte en veckas lev tid just nu.
 
Det är lagerfönster som har en 1 veckas lev. tid.
Problemet är ju att du vill ha aluminiumutsida och frostat glas. Ganska få storlekar på lager när det gäller frostat glas. Aluminiumutsida vet jag inte ens om det finns några alls på lager, ganska fåtal tror jag.
 
Jag köpte ett elit-takfönster i förförra veckan och fick fel (dock med en veckas lev tid ;) ) så jag fick ett nytt (=rätt hoppas jag :) )och även det kom på mindre än en vecka. Detta gällde ju såklart lagervaror och ingen extra beklädnad. Vill man ha special tar det 5-6 veckor som hos alla andra.

Skippade beklädnad på inrådan av försäljaren och det var smart gjort tycker jag såhär i efterhand. Montera takfönster när man eventuellt måste skotta snö först är ingen bra idé.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.