Godkväll. Jag vet inte ifall jag är i rätt forum men jag skulle behöva lite hjälp med mina källarfönster,

Jag håller på att renovera ett rum i källaren till badrum och funderar på ifall man våga byggskumma det, det ska bli puts på utsidan och kakel på insidan.

Då kommer mina frågor, är det möjligt att putsa runt fönstret när det är byggskummat?

Räcker det med bara byggskum? Eller måste jag sätta betongskruv med? Har esseve indu-plug liggande, men inga plugg. (ifall det behövs med den skruven, fick jag aldrig reda på när jag köpte dom) karm hylsan sitter och spelet blir ca 10mm runt om.


Väldigt tacksam för svar.
 
Kör du indu-prog så finns det betongskruv i sortimentet där du bara behöver förborra, ej plugga.
Om man föredrar fogskum eller traditionell drevning är mest en fråga om tycke och smak. Funkar utmärkt att putsa på fogskum. Dessutom är fogskummet inte känsligt för fukt, vilket kanske kan vara en fördel i en källarvägg (eller är skitsamma, jag vet inte...)
 
Fönstret sitter där med bara byggskum men om det skall vara rätt o riktigt gjort så skall det ha en mekanisk infästning i stommen. Dvs det skall skruvas fast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.