??? Står inför ett stort problem och behöver hjälp!

Vårt badrum är jättelitet, cirka 5-6 kvm (tror jag). Som det är nu har vi bara dusch men vill gärna ha badkar. Vi har måttat och vi får in ett som är cirka 140-150 cm långt och cirka 60 cm brett.

Största problemet är ju dörren som endast är 57 cm bred (smal). Kom på att man dock kan få in badkaret om man tar av benen eftersom sittdjupet ofta är runt 40-50 cm.

Hur som helst, det är ju ett alternativ. Någon som vet billiga och bra badkar? Att hitta ett begagnat med de utgångskraven känns jättesvårt men vi har inte råd att lägga hur mycket som helst på ett nytt heller - suck.

Har även funderat på om man kan göra nån smart lösning med en duschhörna e.dyl. Så att man kan ha någon djupare golvdel till en sån? Mest är det ju så att man vill att barnen ska kunna sitta och blaska i "badet" och tänkte höra om någon har nåt alternativ till badkar? Alla duschkabiner jag har sett har bara ett golv, ingen balja.

Nån som har några smarta tips?
 
Vad sägs om ett sittbadkar?

mvh
David
 
Hej

Nja, sittbadkar är inget riktigt alternativ. Tar plats + att maken är för lång för ett sånt.....
 
Hemmakatten
Ett vanligt badkar har en (dessutom reglerbar) höjd på mellan 49 och 54 cm. Bör inte vara några problem att få in det genom dörren.

Ett standardbadkar från Ifö kostar ca 3-3500 nytt, men har sett att det finns billigare varianter bl.a. på Bauhaus.

Titta på blocket.se eller koll.se, där borde du kunna få tag på ett beg. badkar.
 
Gustavsberg har något de kallar "duschkar" som är ca 30 cm. djupa, finns i många olika storlekar och kan kanske vara något för barnen att plaska i, maken lär väl inte rymmas annat än stående i det här heller :-/
Men kanske kan detta vara ett tips på en sorts "badbalja" ;).
Priset har jag tyvärr ingen aning om.

//Christina.
 
Vi har knappt 4 kvm, och har både duschhörna (IFÖ Prisma Plus) och ett IFÖ frontfritt badkar 150cm med tassar.
Lite trångt såklart men med "optimerad" placering av allt så blev det bra ändå!
 
Kan det hjälpa dig något med ett assymetrisk kar?

Det här från Victory Spa är förvånansvärt stort inuti (jag är 1,92 lång och sitter hjälpligt i det.)

ganska dyrt dock ca 7500 utan front.

Är det intressant kan jag kanske ordna ett bra pris på ett sådant.

saba_250_1.jpgsaba_250.jpg
saba_rys_500.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.