Vi har 4st tomter att välja på... Vet inte vilken vi ska välja.  :-? De är förhållandevis plana, ca 1 m i höjdskillnad som mest.
kolla på  http://www.tomtkon.goteborg.se/prod...6BAFEB783E15437DC125700E004ED7C6?OpenDocument.

Det är tomt 1:34 - 1:37 som finns kvar.

Kom med fördelar nackdelar, egna reflektioner, erfarenheter mm.
Gatan är kommunal.

Vi ville helst ha nån av de större ovanför men de är tyvärr redan tagna. (precis före oss).
Vi är rädda för att vi inte får plats med huset som vi vill ha (150kvm en-plans) med garage.

tacksam för lite hjälp.

ps. hur hårda är de med byggytan, de som ger bygglov i Göteborg? Byggyta är max 20%

 
Vad finns söder om 1:35 och 1:36?

Lycka till! :) :) :)
 
1:37 hade jag valt. Inget hus "framför" på en sida ;)
 
På vilken plats i kön står ni? Kul att veta var i kön tomterna hamnar. Står själv på plats 1400 nånting...

Hade valt 1:37, skönt att slippa trafik och bilar som kör förbi

Vad är byggytan på ett 150 kvm hus? 165kvm? Blir nog tufft även på största 900kvm tomten och garaget ska få plats också.
 
Jag hade valt 34:an, storleken har betydelse. Både för att faktiskt kunna ha lite trädgård men också för att komma bort från tomtgränserna litegranna på alla sidor.
 
Vi ska lämna besked på måndag,. söder om tomterna finns en väg som leder till 2st hus som legat där länge. Vägen ligger ca 1-1,5 nedanför tomterna i höjd, och så är det ett dike mellan på ca 2m.
1:37 e inte fel, men minst chans att få bygglov med garage. 1:35 har lite "utsikt", lite vyer över ängar, men garaget vill gärna hamna i vägen... :(
1:34 ligger också bra till, men då har jag ingen tomt mot "grönoråde" som e bra att ha då man ska bli av med lite grästuvor och trädgårds rens.. ::)

Pär, vi blev nr 13 i kön på detta området. vi hade nr 898 från början... De gör en ny kö efter att man anmält intresse för ett specifikt område.
 
Om kartan är N-S orienterad är någon av 1:35 och 1:36 bättre än 1:34 och 1:37 eftersom till 1:35 och 1:36 kommer man norrifrån.

Sedan är det av ganska stor betydelse vad som kommer att hända på tomten söder om 1:35 och 1:36. Blir det villabebyggelse i enlighet med området i övrigt blir 1:35 och 1:36 likvärdiga med 1:34 och 1:37 ur den aspekten men anta att det blir någon form av störande verksamhet, t ex behandlingshem för hemlösa A-lagare... :surprised:

Lycka till! :) :) :)
 
  • Tomtkarta.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Som ni ser på kartan så ligger det redan hus nedanför tomterna. De husen har funnits ett tag. Jag börjar gilla 1:37, längst in. Mera "ro" där och inte störande moppar på vägen som gå förbi de andra tomterna.
790kvm e dock lite litet... Men vi får se va stadsbyggnads kontoret säger... Jag har ritat in vårt hus med garage på 1:37 och tänker visa dom.

tack för all respons.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.