har precis fått balkongen inglasad riktigt fint, har nu tänkt att göra något åt golvet (betongsula). Alternativet som dök upp i huvudet först var kanske inte helt otippat att lägga trall, men man borde väl kunna hitta på något roligare tycker jag.
Klinkers är ju ett alternativ men det känns som att det kan bli himla kallt att gå på under höst och vår när inte temperaturen nått upp till behaglig nivå ännu.
Såg att Byggmax m.fl. säljer ett klickgolv med HDF-kärna som ska se ut som klinkers i en ganska snygg gråsvart färg. Kan det hålla där ute tror ni? Ska inte bo här så länge till så att gjuta in golvvärme är inget alternativ tror jag, får bli i huset som hägrar vid nästa flytt :)
 
Jag är lite misstänksam för att lägga klinkers utomhus även om det är inglasat får man stora temperaturväxlingar jag känner att helt logiskt skulle jag inte gjort det, men vad tror du om ren sten istället det finns ganska så fräcka alternativ idag för trädgård etc.
Lite tunnare alternativ så att du inte hamnar hos grannen ;)

Annars finns det små fina trall grejer i fyrkantsmönster lite mörkare trä med vacker klarlack på, såg dem på äntligen hemma härom veckan.
 
Klickgolv är kallt. :p Känsligt för fukt är det också. :p
Satsa på trall i något exotiskt träslag eller konstgräs. ;)
 
Håller med Immobil, har det på vindsvåningen, och där får man gå med ullsockor på :D
Skulle nog själv sätta trall med breda plankor och smala springor.
 
Eftersom det är betonggolv skulle jag valt sten. Mörk skiffer eller klinker är snyggt. Plattorna i trä är också snyggt och jag har sett minst tre program på TV där dom gjort just denna typ av home staging med träplattor, det är bara att kolla upp på nätet för inspiration.
/CC
 
Som fortsättning på Immobils förslag: Bauhaus har (hade i alla fall i somras) minitrall 30x30 av mörkt exotiskt trä som man klikar ihop i mönster och storlek som man önskar. Tål fukt och ligger inte direkt mot betong ( har ett gallernät av plast undermonterad). Enligt min mening perfekt för en balkong. Säljs som 4 st för 200kr och man kan demontera och ta det med när man flyttar ;). Har såna i badrum och dom känns varmare än pergo eller klinker.
gaia
 
Annars fungerar teak trall jättebra. Kostar lite mer men varar för evigt. Finns på Fredells och Cyan Möbler vad jag vet. Lycka till! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.