Hej, har gjort en produktionskostnadskalkyl. Priser för kontrollansvarig/besiktningsman är schablonmässiga. Huset ifråga levereras stomrest och väderskyddat, byggnadsställning är endast för resning av huset, kontrollerade ca. pris för montage 4 vädersträck i 2 veckor.
Kostnader för snickeri/vvs/el mm. har jag fått ca. priser från en byggfirma som jag arbetat mycket nära med under flera år, dock är de i grova lag. Platta är inkl. vattenburen golvvärme. Allt material till väggar invändigt mm ingår i leverans inkl isolering. Bifogar produktionskostnadskalkyl samt leveransbeskrivning från husleverantör.
Angående schaktarbeten innefattar de schakt för grund och avlopp mm, dessa gör jag själv då jag har entreprenadföretag.

Det jag önskar hjälp med är att se om jag kan ha missat något, och om detta är en realistisk kalkyl. Den är i dagsläget ej budgeterad i topp.

Landsbrovillan | Landsbrovillan 275
 
Snabb titt är vitvaror med i köket?
Värme i huset?
Värme i garaget?
Larm?
Byggström?
 
A Argastesnickaren skrev:
Snabb titt är vitvaror med i köket?
Värme i huset?
Värme i garaget?
Larm?
Byggström?
-Hej, kökskalkylen är schablonmässig då jag ej vet vilken standard jag vill ha eller vad det kan tänkas kosta. Däremot är all montering av kök inräknad i elinstallation och snickeri samt vvs. Så kostnad för kök skall endast vara material + vitvaror. Kan ha räknat lågt där.
-Tillägger att badrum/tätskikt/kakel är inkl. allt (dusch, blandare mm.)
-VVS är inkl. vattenburen golvvärme på övervåning, blir dock osäker hur det sades gällande värmepump, om vi räknade på luft/vatten eller bergvärme samt om det ingick i kalkylen eller ej, måste jag kolla upp. Är den kostnaden orimlig sett till att värmepump skulle ingå?
-Larm är ej inräknat och skall ej tas med kalkyl.
-Byggström är ej inräknat, här får någon gärna hjälpa till vad man kan tänkas behöva räkna på. om detta skall byggas så kommer det ske fr om. april 2021

Så som min kalkyl ser ut idag ligger jag 1 miljon under möjlig budget, med tillval så som pool, garage, attefall.

Edit: Garage är nyckelfärdigt med luftvärmepump
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.