Hej!

Har köpt ett hus nyligen och i ena badrummet är det spotlights i taket. Dock saknas av nån märklig anledning själva ”skyddskåpan” på ett par av dom vilket inte ser så snyggt ut och är väl inte så bra heller att det är helt exponerat med tanke på att det är badrum. Är det möjligtvis någon som vet vilka spotlights detta är och om det går att köpa till såna skyddskåpor som reservdel? Jag lyfte ner en spotlight och enda info jag kunde hitta var namnet ”Silcavi” som stod på sladden. Såg sen att det finns ett italienskt företag som gör kablar som heter Salcavi så kanske jag som läste fel.
 
  • Spotlight i tak utan skyddskåpa, synliga LED-komponenter och märkningen "Silcavi" på sladden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spotlight saknar skyddskåpa i badrumstak, exponerade LED-dioder synliga, märke möjligen 'Silcavi'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla halogenarmaturer 12 volt, bestyckade med ledplatta. Blir nog svårt om inte omöjligt att hitta något som passar. Troligtvis blir det att byta alla. Sitter säkert en transformator 230/12 V någonstans. Men se till att få tag i armaturer som ljuskällan kan bytas i. Annars köpa ett par extra, så det går att byta om en säger upp sig. Spotlghts är färskvara och byter utseende rätt snabbt.
 
  • Gilla
M H
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Gamla halogenarmaturer 12 volt, bestyckade med ledplatta. Blir nog svårt om inte omöjligt att hitta något som passar. Troligtvis blir det att byta alla. Sitter säkert en transformator 230/12 V någonstans. Men se till att få tag i armaturer som ljuskällan kan bytas i. Annars köpa ett par extra, så det går att byta om en säger upp sig. Spotlghts är färskvara och byter utseende rätt snabbt.
Ok, tack! 👍🏼
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.