Hej

Jag har en vattenutkastare som jag trodde var en Trio. Hittade en skiss på forumet som visade hur man byter o-ringar, men när jag skruvade ut kranbröstet såg det inte ut som på skissen. Den inre delen är inte fixerad utan går att dra ut. Alltså en annan modell än på bifogad skiss.

Problemet var att det sprutade vatten ur hålet på ovansidan när kranen var öppen. Jag konstaterade att en o-ring saknades och den har jag ersatt. Nu sprutar det inte längre vatten när kranen är öppen. Däremot kommer det en skvätt precis innan jag stängt av, vilket får mig att tro att den inre och yttre delen sitter fel i förhållande till varandra. Tanken är väl ändå att kranen ska tömma sig när den är stängd, inte precis innan? Är det till att testa sig fram, eller hur ska jag justera in den korrekt?

Tacksam för tips om vad det kan vara för modell och/eller beskrivning av återmonteringsförfarandet.
 
  • En sliten vattenkran i metall, fastmonterad på en vit texturerad vägg, mot en bakgrund av småsten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metalliskt rörformat föremål på träplankor. Verkar vara en del av en maskin eller installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en metallyta med en rörkoppling och en kopparledning mot en grusig mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktioner och tekniska ritningar för byte av O-ringar i vattensystem, med skrift på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggmonterad utomhuskran med blå och röd knopp, grus och vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.