Hej!
Har nyss flyttat in i ett nytt hus där det är en till ytan tjusig side-by-side-kyl med is- o vattendispenser som funkar fint. Kylen saknar dock en mängd hyllor, bl a har vi endast en hylla i själva kyldörren, men även frysen saknar några plan.
Så till problemet då jag försöker hitta reservdelar - apparaten är helt renons på alla typer av serienummer eller ens produktnamn, har verkligen kollat överallt på in- och utsida, bakom, sidorna, ovansidan - den enda lilla ledtråd som finns är att det står IKEA på ett plastlock i kylen.

Är det någon som har en susning vad detta är för modell? Har försökt hitta något på ikea.se men omöjligt utan namn eller serienummer..

Bifogar några bilder.

Tack på förhand!

//Rickard
 
  • Tomt kylenhetsfack med IKEA-logotyp, genomskinlig dörr, interiör synlig, delvis öppen diskmaskin i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kylskåp eller frys med vattendispenser, digitala temperaturvisningar, rostfritt stål, köksapparat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rostfritt stålkylskåp med is- och vattendispenser i ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Längst ner eller näst längst ner i kylskåpet brukar de finnas modellnr o info lite gömt. Annars om du drar ut o kollar runt hela efter info.
Skulle kunna vara ikea men ser mer ut som något importerat
 
A
Rickard.Is81 Rickard.Is81 skrev:
Hej!
Har nyss flyttat in i ett nytt hus där det är en till ytan tjusig side-by-side-kyl med is- o vattendispenser som funkar fint. Kylen saknar dock en mängd hyllor, bl a har vi endast en hylla i själva kyldörren, men även frysen saknar några plan.
Så till problemet då jag försöker hitta reservdelar - apparaten är helt renons på alla typer av serienummer eller ens produktnamn, har verkligen kollat överallt på in- och utsida, bakom, sidorna, ovansidan - den enda lilla ledtråd som finns är att det står IKEA på ett plastlock i kylen.

Är det någon som har en susning vad detta är för modell? Har försökt hitta något på ikea.se men omöjligt utan namn eller serienummer..

Bifogar några bilder.

Tack på förhand!

//Rickard
Det är kinesiskt svårt med delar vilket tidigaste ägare upptäckte, hyllor och lådor mellan 500 och 1000.-styck
 
A
Rickard.Is81 Rickard.Is81 skrev:
Hej!
Har nyss flyttat in i ett nytt hus där det är en till ytan tjusig side-by-side-kyl med is- o vattendispenser som funkar fint. Kylen saknar dock en mängd hyllor, bl a har vi endast en hylla i själva kyldörren, men även frysen saknar några plan.
Så till problemet då jag försöker hitta reservdelar - apparaten är helt renons på alla typer av serienummer eller ens produktnamn, har verkligen kollat överallt på in- och utsida, bakom, sidorna, ovansidan - den enda lilla ledtråd som finns är att det står IKEA på ett plastlock i kylen.

Är det någon som har en susning vad detta är för modell? Har försökt hitta något på ikea.se men omöjligt utan namn eller serienummer..

Bifogar några bilder.

Tack på förhand!

//Rickard
Typskylt sitter inne på jöger eller bäbster dida. Kan även sitta på en utsida.
 
K kattlucka skrev:
Längst ner eller näst längst ner i kylskåpet brukar de finnas modellnr o info lite gömt. Annars om du drar ut o kollar runt hela efter info.
Skulle kunna vara ikea men ser mer ut som något importera
Tack för svar! Du hade rätt o jag hade slarvat, näst längst ner på insidan satt en skylt! Är en ikea/whirlpool CFS 801/1 S. Verkar vara lite skralt (o dyrt, herrejösses!) med reservdelar men i vart fall lättare när man vet modellen :)

Tack för er hjälp!

Mvh
Rickard
 
electroluxaren skrev:
Det är kinesiskt svårt med delar vilket tidigaste ägare upptäckte, hyllor och lådor mellan 500 och 1000.-styck
Made in italy faktiskt 😅
 
A
Rickard.Is81 Rickard.Is81 skrev:
Made in italy faktiskt 😅
Aha! såg ut som ett av de kinesiska som elx sålde till IKEA.
Whirlpools side by side tillhör egentligen den amerikanska produktionen så...

men jag har kollat på priserna och grejer finns men de är ännu dyrare än min tidigare indikation.
En glashylla i frysen köps i två delar där varje del kosta 1000.- tex.
kyldörren skall ha 4 hyllor inkl den du har på bild, de två mellersta har utgått och går ej att få tag på
den understa finns och kostar runt 700.-, skall finas en list på den understa oxå för en 50lapp
https://www.reservex.se/artiklar.asp?id=33500

dörrhyllor frys: https://fixpart.se/sv/product/view/0000183835

hyllor i frysen går ej att få tag på
lådorna i frysen går nog att få tag på
den nedersta: https://fixpart.se/sv/product/view/0000165715
den ovanför: https://fixpart.se/sv/product/view/0000165717
 
electroluxaren skrev:
Aha! såg ut som ett av de kinesiska som elx sålde till IKEA.
Whirlpools side by side tillhör egentligen den amerikanska produktionen så...

men jag har kollat på priserna och grejer finns men de är ännu dyrare än min tidigare indikation.
En glashylla i frysen köps i två delar där varje del kosta 1000.- tex.
kyldörren skall ha 4 hyllor inkl den du har på bild, de två mellersta har utgått och går ej att få tag på
den understa finns och kostar runt 700.-, skall finas en list på den understa oxå för en 50lapp
[länk]

dörrhyllor frys: [länk]

hyllor i frysen går ej att få tag på
lådorna i frysen går nog att få tag på
den nedersta: [länk]
den ovanför: [länk]
Stort tack för din hjälp o grävjobbet! Min slutsats är att det inte alls är värt att komplettera till den kostnaden (dessutom blir det ändå inte komplett), så bättre isåfall att budgetera för ett nytt skåp på lite längre sikt.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.