Håller på att ta fram mått för att beställa en diskbänk till vårt kommande IKEA-kök. Tänkte bara kolla ifall någon ser några uppenbara fel i de mått jag räknat fram (se bifogade bilder) medan jag inväntar offerten :) Har lagt på 15mm överhäng i vänsterkant för att få lite extra marginal, men viktigare är ju att urtagen för häll och diskhoar blir rätt!

Är det nån som har koll på varför måtten anges med "+1" i bruksanvisningen för hällen? Ska det vara 680mm eller 681mm som sågas ut??

Tekniska ritningar som visar monteringsinstruktioner och mått för köksinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ritning av ett kök med måttangivelser inklusive skåp, fläkt, spis och diskho i profil och planvy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ritning med mått för installation av diskbänk och häll i IKEA-kök, inklusive överhäng och urtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du har de mått du behöver i teknisk info för just den specifika häll du skall ha, är du osäker så ring hellre kundtjänst på IKEA, då får du garanterat en riktig uppgift, jag vågar inte ge dig svaret på din fråga, det kan bli fel.
Mvh P-A
 
FreddanKba skrev:
Är det nån som har koll på varför måtten anges med "+1" i bruksanvisningen för hällen?
Det är toleransen. dvs hålet ska vara det angivna och får vara högst 1 mm större.
 
  • Gilla
FreddanKba
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.