Hej!

Är på väg att fixa till vår nya hall. Jag har inte tummen mitt i handen, men är heller inte hantverkare.

Har precis fixat till taket. Det gamla låg under bjälkarna, så jag ville ha högre takhöjd. Bjälkar ska slipas och laseras mörka.

Nu kommer vi till väggar och inredning. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra och gå till väga? Googlat men inte hittat något bra.

Jag ska sätta pärlspont som bröstpanel och sen en bröstlist och sen tapet. Vill ha platsbyggda garderober där jag ritat så fint med rött. Jag hade tänkt köpa ikea garderobsdörrar (fast deras köksdörrar) och sen skruva gångjärn själv. Är det väldigt svårt att få det bra? Våra hantverkare som hjälpte oss med taket sa att jag borde köpa hela garderober och klä in. och kan man lyckas göra dem med pärlspont och sen såga ut dem så de är helt infällda. Är det ett döfött projekt?

Vad ska jag använda för reglar att fästa i och bygga upp formen' 45×45?


Slutligen. Vad och var ska jag börja? Med pärlsponten? Har inte hittat hur man gör vid vare sig ytter eller innerhörn.

Den utan ritat på är fotad rakt in i hallen.

Tack för hjälpen med tusen frågor.

/Torsten
 
  • Renovering av en hall med fönster, synliga bjälkar, träplankgolv och väggar som ska målas. Markeringar i rött visar var platsbyggda garderober ska placeras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad hall med trägolv, ny vitmålad vägg och bjälkar i taket. Byggutrustning finns på golvet, samt ett stort fönster mot en utomhusvy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad hall med ljus träpanel, synliga bjälkar i taket och stora fönster mot en altan. Ett område är markerat med röd linje där skåp planeras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.