Hej!

Första tråden vi lägger in i detta underbara forum!

Jag och min sambo har nu länge letat tomt i kungsbacka kommun,
främst runt Vallda/Onsala.
Vi har lagt ut trådar och pratat med kommunen men utan resultat. Känner att detta kan bli en ganska vanligt ämne i detta forum men man vill ju gärna prova alla möjligheter...:)

Är det nån som har nått tips? eller som vet nån tomt till salu / område som kommer att bebyggas/styckas inomkort?

Evigt tacksam för er hjälp... Mvh Henrik & Simone.
Maila eller ring gärna om ni har nån idé , Mobil: 0739-64 92 44
 
Hej!

Underbar kommun att bo i! Kommunala tomter finns det inte så många av, utan kolla hemnet.se eller fråga markägare, är väl ett bra tips att börja med!

Lycka till! / Gagga
 
Tjena Gagga!

Ja det verkar vara en underbar kommun!

Tomt genom kommunen verkar dessvärre hopplös då de har ca 5-10års kötid eftersom de flesta tomter köps upp av diverse husleverantörer....

Har hört mig för med olika markägare och tyvärr så säger de flesta att de kunnat sälja om inte kommunen satt käppar i hjulet...

Får fortsätta vårt sökande... tack för hjälpen!

Mvh / Henke
 
Jag vet att Hjältevadshus (tror jag) har en tomt till salu i Hanhals (torkelstorp) såg en skylt när jag passerade häromdagen. Kan vara värt att kolla!

Mvh Gagga
 
W
Finns 4 st tillsalu i budskär (särö typ). 3 ligger väll 3-400 meter från vattnet och en mer mot malevik och lite längre från vattnet. Ligger på ca 2.2 mille styck. Men du kanske inte vill bo i dessa områden?
 
Hej,
Du kanske vill vara närmre Kungsbacka, men vi har en tomt utanför Anneberg fortfarande Kungsbacka kommun, ca 7 km norr om Kungsbacka, som vi funderar på att sälja.
Mvh,
Jenny
 
Här är toppen, kommunen är nog bara att glömma dock. Om ni vill ha större utbud än Hemnet rekommenderar jag att åka runt och kika vart ni vill bo, ta reda på fastighetsbeteckningarna och sedan kontakta ägarna. Här i Onsala där vi bor är det många tomtägare som säljer till husföretag nu, så försök hinna före dem! :) Lycka till!
 
Hej!

Om bra läge i Åsa strax söder om Kungsbacka är av intresse så hör gärna av dig. Vi har en helt byggklar tomt till försäljning längst in på en återvändsgränd ca 400 m från badstrand. Den är på ca 1300 kvm och mycket väl lämpad för 1-plan eller 1,5 plan på 250 kvm varav 50 kvm garagebyggnad. Insynsskyddad från tre håll och kommunalt VA vid tomtgräns. Flera hustillverkare är och rycker i den men vi har av egen erfarenhet lärt oss att den är "rätt" trevlig för den som vill bygga utan att vara låst till en speciell husleverantör. Är det intressant så hör av dig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.