Nu ger jag snart upp!!!!Vi hittar verkligen ingen tomt att köpa:( Känns så tråkigt när vår största dröm är att bygga ett hus vi verkligen vill ha.Hur sjutton gör man????
 
W
Det är väll som vanligt. Betala vad som krävs. Alla som har tillräckligt med pengar får tomter och hus med grymma lägen på en gång så det är bara att betala det priset de vill ha. Allt är tillsalu det är bara en fråga om pris.
 
Ja det är definitivt pengar det handlar om. GP hade en artikel för någon vecka sedan om bostadskarriär. Kort kan jag säga att den handlade om att börja tidigt att köpa sig en bostadsrätt för att sedan med jämna mellanrum byta upp sig. Att helt plötsligt komma på att köpa villa i de dyra storstadsregionerna börjar se alltmer svåruppnåligt ut.

Kan tyvärr inte hjälpa dig med tomt på Värmdö
 
Ja men det är ju det som är så sjukt! Man skall ju vara mångmiljonär om man så bara önskar en liten liten tomt som gärna kan ligga längst ut på ön. Sanslöst!!!
 
W
Vad är det som e så sjukt med det??? Om många vill bo på samma ställe blir det ju grymt dyrt där. Inget konstigt med det, that life och marknadsekonomi.
Man skulle ju inte direkt vilja att staten ägde all mark och subventionerade ut tomter ;)

Jag vill ha en 10000 kvm stor strandtomt med båthus etc gärna på Särön men inte går det och inte tycker jag det e sjukt heller. Man får spara ihop lite mera pengar bara ;)
 
Pyssan skrev:
Ja men det är ju det som är så sjukt! Man skall ju vara mångmiljonär om man så bara önskar en liten liten tomt som gärna kan ligga längst ut på ön. Sanslöst!!!

"Längst ut på en ö nära Stockholm", det är väl inte så "bara".... ;-)
Smakar det så kostar det, så hr det alltid varit.

/A
 
Pyssan skrev:
Nu ger jag snart upp!!!!Vi hittar verkligen ingen tomt att köpa:( Känns så tråkigt när vår största dröm är att bygga ett hus vi verkligen vill ha.Hur sjutton gör man????
Hur har ni letat, då?

Slog in Värmdö på Hemnet
http://www.hemnet.se
och fick över 20 träffar på lediga tomter på Värmdö....från 525 tusen kronor.

Vad hade ni tänkt er?

// Snäckan
 
Värmdölandet är ju väldigt stort. Vart på ön hade ni tänkt er? Vi bor själva vid Strömmakanal området och där går nu tomter och "skräpsommarstugor" för ca 1-1½ mille. Vill man däremor hålla sig till Mörtnäsområdet så är det kanske 2-2½ mille bara för en ren tomt.
Där vi bor tar det 30 minuter till slussen med buss och bra förbindelser.
 
om de "fina" lägen på Värmdö blir för dyra kan man alltid prova sin lycka i Haninge, Tyresö eller Österåker. där är sjönära tomter lite billigare
 
Det finns ju för sjutton 19 st tomter på Värmdö som är utlagda på hemnet, dessutom finns 110 st fritidshus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.