Hej,

Jag har en plan att sätta upp en Kastrullhängare i taket i köket och vill således gärna hitta reglarna. Huset är helt Nybyggt.

Kan man anta att reglarna sitter utmed de fasade linjerna mellan varje takgipsplatta? Se bifogad bild

Om ja, gäller det både lodrätt och horisontellt om man tar bilden som exempel?

Vol
 
  • uploadfromtaptalk1388856412209.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Förmodligen har du glespanel i långskarvarna och tomt i kortsskarvarna om du förstår hur jag menar.
Glespanel är ju inga reglar i riktig bemärkelse utan brädor i 19-22 mm tjocklek. Men nog håller dom väl för att hänga lite kastruller i. Men jag är lite frågande hur praktiskt/snyggt det är att ha kastruller hängande i taket.

Kjell
 
mlkjhr skrev:
Förmodligen har du glespanel i långskarvarna och tomt i kortsskarvarna om du förstår hur jag menar.
Glespanel är ju inga reglar i riktig bemärkelse utan brädor i 19-22 mm tjocklek. Men nog håller dom väl för att hänga lite kastruller i. Men jag är lite frågande hur praktiskt/snyggt det är att ha kastruller hängande i taket.

Kjell
Jag ska inte hänga kastrullerna i taket, utan en avsedd hängare.. Som kastrullerna I sin tur hänger i. Det kan nog bli en del vikt, gissningsvis upp mot 20kg som hamnar spritt på fyra punkter i taket.
 
Enkel fråga:

Sitter spisen vid en vägg, eller bredvid en vägg?
Att hänga upp kastruller, stekpannor, skärbrädor och annat på krokar på en vägg bredvid spisen är både snyggt och praktiskt.
Att hänga dem fritt mitt i taket tycker jag är lite tveksamt.
 
KnockOnWood skrev:
Enkel fråga:

Sitter spisen vid en vägg, eller bredvid en vägg?
Att hänga upp kastruller, stekpannor, skärbrädor och annat på krokar på en vägg bredvid spisen är både snyggt och praktiskt.
Att hänga dem fritt mitt i taket tycker jag är lite tveksamt.
Det är vid en köksö och rakt ovanför en Diskho bredvid spisen. Det känns spontant ganska naturligt där, och känslan är att det kan bli rätt snyggt. Se bifogad bild.. Visst finns en vägg bredvid också men det finns ju riktigt snygga Kastrullhängare för just tak.. Se bild :)
 
IMG_20140104_211928.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksön med taket ovan jag avser fästa i...

40802-ChromeSquare.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kastrullhängaren jag är inne på :)
 
Redigerat:
Med risk för att låta hur löjlig som helst...

Jag kanske skall nämna att jag är extremt intresserad av matlagning, tillbringar många timmar i köket varje dag och har snart spenderat en och en halv förmögenhet på redskap och kastruller som specialbeställs från tyskland och belgien ;-). Att det kan bli vackert för ögat är ju naturligtvis en fördel, men framförallt är den största anledning till att jag får det praktiskt, sakerna är där jag vill ha dom direkt - inga lådor att öppna, jag kommer åt dom direkt och kan bara ta tag i det jag behöver. Jag är yvig i köket och gillar att "dansa" fram när jag lagar mat. Och när dom är använda och jag skurat av dom hänger jag upp dom direkt - då agerar det lite av ett diskställ för kastruller och redskap också... Sen kan man ju hänga precis allt möjligt i dom, för att få en "ombonad" känsla, örter och lökar, etc.

@KnockOnWood : jag var faktistk inne på din idé först, att bygga en sån där fibo tresp på den vita väggdelen vid sidan om diskhon, och hänga allt på krokar - problemet är att då begränsar jag mig mycket och det kommer lite för långt ifrån - jag vill ju fritt kunna blanda många redskap och kastruller i samma hängning.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.