Jag blir tokig! Vår kökskran från IKEA läcker och jag hittar inte rätt packning, har handlat 3 olika och var inne på Comfort men de kunde inte hjälpa mig att hitta rätt heller då jag hade med den gamla in.
Köksblandaren är en Sundsvik med utdragbar dusch och är från 2006, packningen jag söker är den mellan den utdragbara slangen och själva duschmunstycket.
Sätter jag duschmunstycket i vår vanliga badrumsdusch så läcker den inte men packningen från badrummet passar inte heller.

Någon som vet vilken packning som kan passa, alternativt var hittar jag en helt ny komplett utdragbar slang så jag kan få med nya packningar?

IKEA kunde inte hjälpa mig då den packningen inte hade något artikelnummer.
 
Gå in på comfort igen med den gamla packningen så borde de kunna hitta nått som passar.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Vi gick igenom alla packningslådor och de hittade ingen som var samma, fick med 2 fiberpackningar att testa men det fungerade inte alls.
Får nog prova på någon annan vvs-affär verkar det som.
 
Det är inte läckage i själva slangen då? Annars borde det ju funkat med en ny packning. Är det inte en vanlig planpackning?
 
kanske borde vända dig til dom som sålt blandare + munstycke borde ju ha reservdelar
 
Krilleman
Kan du inte klippa till någon av dom liknande packningarna då?!
 
systemfel skrev:
kanske borde vända dig til dom som sålt blandare + munstycke borde ju ha reservdelar
Vad jag vet så har ikea inte reservdelar till sina blandare, utan det är "slit och släng" som gäller.
 
Bezt skrev:
IKEA kunde inte hjälpa mig då den packningen inte hade något artikelnummer.
Hej,
var du förbi ett IKEA-varuhus, eller ringde du deras kundtjänst?

Annars hade jag nog ringt IKEAS kundtjänst och frågat vad de rekommenderar att du gör, jag är väldigt nyfiken på det svar du får, försök få dem att rekommendera att byta ut kranen.

Men, för att komma med en konkret lösning, försö få tag i en gummiduk, alternativt tillverka en lagom bred bit av vulktejp, sedan kan du klippa ut ytterdelen och slå ut ennerhålet med en hålpipa,
 
Tror inte det läcker i själva slangen, jag trodde det var något litet hål i duschmunstycket då det ser ut att komma från den men det var det uppenbarligen inte då den inte läckte i badrummet.
De packningar jag hittat har varit något för små i diameter så de har inte fungerat att modifiera.

Jag var direkt till IKEA-varuhuset och frågade efter packningen men den fanns inte med som reservdel och hade då inte något artikelnummer.

Vulktejp har jag hemma och det är ju värt att testa, tack för tipset.

Anledningen att det blev en blandare från IKEA var att jag hittade ingen annan känd tillverkare som hade med duschmunstycke förutom Biltema och IKEA och kanske Jula eller liknande så IKEA kändes säkrast av de iaf. Idagnär jag kollar runt så är de som är i rimlig prisklass för fula och de snygga löjligt dyra, snyggast är en modell från IKEA som heter Tärnan men man är ju skeptisk att köpa en blandare till från dem, och det känns onödigt om det är bara p.g.a. en packning.
 
lordi skrev:
Vad jag vet så har ikea inte reservdelar till sina blandare, utan det är "slit och släng" som gäller.
hur fan kan dom då lämmna garanti på grejerna ? det undrar jag..
 
systemfel skrev:
hur fan kan dom då lämmna garanti på grejerna ? det undrar jag..
'
De byter väl ut blandaren om den pajar inom garanti tiden...
 
Krilleman
Precis, ny blandare har jag hört flera fått...
 
Tar IKEA arbetskostnaden för att byta blandaren också?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.