F
Av någon anledning saknar en av våra altandörrar broms. Antagligen har den gått sönder av föregående ägare. Nu försöker jag hitta en ny men vet inte vilken jag ska ha. Någon som vet hur man hittar måtten? Själva dörren är 963mm. Ska vara i stil med denna:
Bild av en dörrbroms med metallstång och skena, längden på bromslådan är 450mm. Används för att bromsa en altandörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På vår andra dörr med fungerande broms ser ut såhär och är 810mm bred. Själva bromslådan är 450mm och är för kort för den andra dörren.
Altandörr med en trasig bromsmekanism, vit karm och handtag, framför en röd vägg med en vit utomhuslampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Jag tror att 600mm på låsboxen hade funkat men det finns inte att köpa. https://secureus.se/fonsterbroms-dorrbroms-160-2-l550mm-vanster/
 
Redigerat:
Redigerat:
F
1 123abc skrev:
Du hittar rekommenderad bågbredd i katalogen.
[länk]
[bild]
[bild]
[bild]
Tack! Vet inte om jag tolkat det rätt att det bör vara denna längden då? Jag vet inte vad det är för dörr.
 
  • Tabell med användning och mått för dörr- och fönsterbromsar, inklusive lagerstorlekar, axellängder och bromslådemått. Text och ritningar visas tillsammans.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.