Tja
Nån som vet var man kan hitta en liten fastighetstvättmaskin till bra pris? Hade tänkt på Wascator WE46 eller Cylinda TMC1200. Har kollat på Blocket men har inte sett nåt där, bara de stora WE65.
De jag nämnde är väl lika stora som en vanlig tvättmaskin?
Ska byta ut min superslöa Cylinda FT5076 som tar över 2h till en sådan fastighetstvättmaskin
TR
 
A
D Djävulssnickarn skrev:
Tja
Nån som vet var man kan hitta en liten fastighetstvättmaskin till bra pris? Hade tänkt på Wascator WE46 eller Cylinda TMC1200. Har kollat på Blocket men har inte sett nåt där, bara de stora WE65.
De jag nämnde är väl lika stora som en vanlig tvättmaskin?
Ska byta ut min superslöa Cylinda FT5076 som tar över 2h till en sådan fastighetstvättmaskin
TR
WE46 är en fin maskin men det finns inga motorer längre och de ger upp, vanligaste felet. Den sista motorn jag sålde kostade 8.000.- moms.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
Finns rätt många "brokers" som jobbar med att köpa och sälja begagnad tvättstugeutrustning. Sök på "begagnade vitvaror". Handlar man av dem får man dock förvisso knappast bästa pris, de lägger ju på sina marginaler.
På blocket brukar de poppa upp då och då, många brokers annonserar också där.
Auktionssajter som klaravik, psauction, tovek m.fl. samt även eBay (men där är det så klart klent med svenska maskiner).
Även Miele Professional är populära maskiner.
Tänk på att de generellt sett behöver trefasmatning, stativ och "luddlåda".
 
A
D Djävulssnickarn skrev:
Vad säger du om TMC1200 då?
Egentligen samma maskin men några tiotals år nyare, jag vill minnas att det inte går att få tag på motorstyrningskortet ingen jättegrej dock.
Båda maskinerna vill ha 3fas matning och störtavlopp.
 
Störtavlopp å 3 fas är inga problem, har redan en stor Wascator WE60 som har störtavlopp å ett stort avloppskar där även avloppet från lilla maskinen ska gå. Elcentralen är i samma rum så det är bara 7m kabeldragning
 
Vad ä det för motor? Borde inte motorstyrningen mer eller mindre va en frekvensomriktare?
 
A
D Djävulssnickarn skrev:
Sen finns det väl nåt som heter Osby med?
osby är äldre men samma sak.
 
A
D Djävulssnickarn skrev:
Vad ä det för motor? Borde inte motorstyrningen mer eller mindre va en frekvensomriktare?
mer eller mindre ja
 
A
D Djävulssnickarn skrev:
Vad heter motsvarande modeller från Osby då?
407 kanske men det var väldigt länge sedan jag såg en osby
 
För jag har sett många Osby som ser ur som min stora WE60
 
A
D Djävulssnickarn skrev:
För jag har sett många Osby som ser ur som min stora WE60
Kul att se fortfarande är igång
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.