Har en Bord cirkel såg från GeWatt om som en plast detalj runt klingan har gått sönder på,

Letar nu efter en sida som kan sälja reserv delar;


någon som har ett tips .
 
Har du modellnummer och bild kanske?
 
Har du kollat med butiken där du köpte den?
 
Lite offtopic men undrar hur denna sågen ser ut? Kan det rimligtvis vara svart och gul? Sökte via en välkänd sökmotor på nätet efter bilder utan framgång så är på riktigt nyfiken på varumärket GeWatt =)
 
  • Gilla
JoakimJohansson
  • Laddar…
Sågen är arvegods efter fars gubben, gissar att han köpte den på Claes Ohlsson då han bodde ganska nära.

Första bilden visar på den del som nu är trasig, upptäckte nu att sågen var ganska gammal (9909)
så chansen att hitta reservdelar är kanske ganska liten.
Då sågen fortfarande fungerar bra för det vi använder den till kanske man kan ersätta plast brickan eller vad man nu skall kalla den med något annat.
Men med vad

eller kan man mot all förmodan få tag på reservdelar fortfarande.

Gewatt såg 003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gewatt såg 002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gewatt såg 001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om det är Clas ohlson så hade jag kontaktat deras kundtjänst. Jag känner inte igen märket som deras men har inte heller hundra koll så långt bak i tiden.

Jag har i alla fall blivit förvånad av Clas Ohlsons reservdelshållning som varit mycket bättre än vad jag förväntat mig och stor skillnad mot exempelvis Jula och Biltema. Detta vattnas nog troligen ur i takt med byten av märken etc men har du tur kan de fortfarande få tag i reservdel eller tipsa om vem som var leverantör?
 
Lite svårt att se på bilden men du kan inte byta ut hela "plastskivan" mot en ny i passande material? Exempelvis en bit laminatgolv (kanske för tjockt) eller an lämplig aluminiumplåt.
 
Skalman65; lite kul. Vill inte vara dum men. Vi har en kurs här på fo rumet som heter sär-skriv ning..vem bryr sig:rolleyes:
 
  • Gilla
obo
  • Laddar…
Youtuba på zero clearance insert, och sen sågar du fram ett ur en plywoodskiva i samma stuk.

Sågen ser ut som samma modell som både HaraldNyborg, Biltema och Jula säljer under olika namn, så dom kanske har passande reservdelar.
 
Lolle skrev:
Om det är Clas Ohlsson så hade jag kontaktat deras kundtjänst.
tack för tipset, har skickat iväg ett mail.


Alfredo + Corre skrev:
Lite svårt att se på bilden men du kan inte byta ut hela "plastskivan" mot en ny i passande material? Exempelvis en bit laminatgolv (kanske för tjockt) eller an lämplig aluminiumplåt.
Youtuba på zero clearance insert, och sen sågar du fram ett ur en plywoodskiva i samma stuk
har varit inne på att ersätta den med något annat, Det var perfekt beskrivning hur man fixar det.
på youtube använde han plywood, spelar det någon roll vad man använder, så länge det är slätt?

Ex laminatgolv om tjockleken funkar.
 
Det mesta fungerar sålänge som det är slätt, rätt höjd och lite böjstyvt.
 
Kanske dags att byta upp sig ;)

festool_cs70ebset.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej, fy Nimajneb. Inled oss icke i frestelse...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.