hej

jag håller på att bygga en husbåt och har ni några tips var jag kan vända mig för att finna en lokal att bygga den i? huset ska byggas i delar så först så behöver jag en liten lokal att såga ut alla delar, sedan så kommer den sättas ihop och bli 6,5 x 5 x 3,5m (L,B,H) därefter så ska den transporteras till mälaren och sättas fast på ponton plattan.

har ni någon bra ide var jag ska börja leta?
 
Jag har läst och svarat på några av dina inlägg, och just nu känns du som en drömmare. Missförstå mig rätt, du har en vision om att bygga en husbåt, underbart, men ingen aning om hur.
Backa tillbaks:
1)Fundera på varför saker flyter
2)Hur är husbåtar egentligen konstruerade för att klara ett liv på sjön.

Om du vill se en husbåt som jag tror är i linje med det du vill bygga, kolla in http://www.saltosill.se/bastub%E5ten__.html
Kontakta dem och hör efter vem som gjorde denna åt dem.
 
pbengtsson skrev:
Jag har läst och svarat på några av dina inlägg, och just nu känns du som en drömmare. Missförstå mig rätt, du har en vision om att bygga en husbåt, underbart, men ingen aning om hur.
Backa tillbaks:
1)Fundera på varför saker flyter
2)Hur är husbåtar egentligen konstruerade för att klara ett liv på sjön.

Om du vill se en husbåt som jag tror är i linje med det du vill bygga, kolla in [länk]
Kontakta dem och hör efter vem som gjorde denna åt dem.
pbengtsson du har rätt jag har en dröm om en egen husbåt, men jag är ingen drömmare jag är en görare!

"Det finns människor som pratar om att göra saker och att någon annan borde göra saker - och det finns människor som gör."

för ett halv år visste jag inget om hus eller båtar, idag skulle jag kunna bygga ett ganska hyfsat bra hus på land. du har rätt det finns massor med saker jag inte kan än men det betyder inte att jag ska sätta mig ner och vänta på att någon ska bygga husbåten åt mig, som 90% av befolkningen gör!

det känns som du försöker förolämpa mig på något sätt men för att svara på dina frågor

1. jag vet hur saker flyter och det är inte problemet, problem är att få min husbåt att flyta med min begränsade budget!
2. den kommer ligga i mälaren, så förhållande är inte allt för svåra men såklart har jag tänkt på det!

men har du någon bra idéer vara man kan bygga den?
 
Ett tips när det gäller lokal är att kolla med de stora hyresbolagen, t.ex. Stockholmshem. Åtminstone när det gäller förrådsutrymmen så tar de knappt en bråkdel i hyra av vad Shurgard & co gör.
Uppsägningstiden är ofta väldigt lång (2 år) när man hyr lokal, men i normalfallet blir man "fri" från kontraktet så snart det har kommit in en annan intresserad hyresgäst.

Tänk på att välja en lokal vars dörrar är stora nog för att du ska få ut ditt färdiga alster. Kanske självklart ... men jag har hört om mer än en som missat att tänka på den detaljen:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.