A
Har ett badrum frÄn 60 talet dÀr jag ska fÄ upp det hÀr tvÀttstÀllet + förvaring.

Problemet Àr att varken jag eller hantverkare vÄgar borra i kaklet eftersom rören Àr inbyggda och vi vet inte vad som finns bakom.

”kommoden” har endast 2 framben och nu undrar jag vilka ev lösningar som finns? Vi vill ju att det ska stĂ„ fristĂ„ende p 4ben, men det Ă€r svĂ„rt att hitta alternativ dĂ€r man kan montera ben i bakkant? (Se bild) IKEA NYSJÖN manual pĂ„ golv, trĂ€yta, grĂ„ matta, svartvitt omslag, möbelinstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Möbler som monteras, vit byrÄdel, dörrhÀngare, grÄ mjuk matta, instruktionsklistermÀrke, vÀgguttag, skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Varför gÄr det inte att montera ben i bakkant?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
A
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Varför gÄr det inte att montera ben i bakkant?
Det gĂ„r sĂ€kert men inte med modellen som ingĂ„r i framkant. Dessa skulle bara kunna monteras dĂ€r det finns ett ”golv” sett inifrĂ„n eftersom de monteras i vinkel underifrĂ„n. Nu har jag en ytterst liten yta dĂ€r vikten kommer hĂ€nga till 25-50%
 
  • VitmĂ„lad trĂ€hylla, metallhake, lĂ„s, fluffig matta, del av en text, smartphone statusfĂ€lt överst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Du fÄr vÀl lÀgga en regel mellan skivorna lÀngst bak, hyvla till Ä mÄla vit?
 
A
Fotografen Fotografen skrev:
Du fÄr vÀl lÀgga en regel mellan skivorna lÀngst bak, hyvla till Ä mÄla vit?
Tack! Det Àr ett alternativ jag tar med mig, dock har jag inte bil o jÀvla meckigt att Äka kommunalt till en sÄn butik för mig. Men bÀst hade varit att hitta nÄgra ben som kan ta vikten och monteras underifrÄn samt frÄn sidan tror jag, men lyckas inte hitta nÄgon :(
 
BirgitS
Vad sÀgs om att byta ut vinkeljÀrnen mot nÄgra som saknar hÄl (eller endast har ett litet) pÄ den fria sidan och sÄ limma fast vinkeljÀrnen pÄ kaklet?
NÀr skÄpet Àr sÄ pass högt och grunt samt lÀtt Àr det nog risk för att det blir vingligt med bara 4 ben, typ att det börjar vicka framÄt nÀr man öppnar dörren. Det finns ju mÄnga bra montagelim numera.
 
  • Gilla
yaesomi
  • Laddar…
A annaww skrev:
Har ett badrum frÄn 60 talet dÀr jag ska fÄ upp det hÀr tvÀttstÀllet + förvaring.

Problemet Àr att varken jag eller hantverkare vÄgar borra i kaklet eftersom rören Àr inbyggda och vi vet inte vad som finns bakom.

”kommoden” har endast 2 framben och nu undrar jag vilka ev lösningar som finns? Vi vill ju att det ska stĂ„ fristĂ„ende p 4ben, men det Ă€r svĂ„rt att hitta alternativ dĂ€r man kan montera ben i bakkant? (Se bild) [bild] [bild]
Montera tvÄ reglar i bakkant pÄ kommoden och sen anvÀnder du sÀttlim för montering som Àr gjort för badrum och kakel. Typ tec7.
Se till att fÄ sÄ mycket yta med lim du bara kan liggandes mot kaklet för bÀsta grepp.
 
  • Gilla
yaesomi
  • Laddar…
C ClaLj skrev:
Montera tvÄ reglar i bakkant pÄ kommoden och sen anvÀnder du sÀttlim för montering som Àr gjort för badrum och kakel. Typ tec7.
Se till att fÄ sÄ mycket yta med lim du bara kan liggandes mot kaklet för bÀsta grepp.
jag ocksĂ„ Ă€r inne för att limma badrumsskĂ„p 80 cm bredd och 48 cm djup mot kakel med 2 framben. ska addera en trĂ€skiva i baksida och mĂ„la vit . köpt dessutom monteringsbricka frĂ„n cabinex och de rekommenderade tec7 men dĂ€r kommer frĂ„gan .... har sett att det finns ocksĂ„ tec 7 x-tack som enligt video verkar belasta mer tyngd och Ă€r kraftiga en tec 7 🙄 ni som Ă€r kunniga vilken av dem skulle ni rekommendera ? ovanpĂ„ blir tvĂ€ttstĂ€ll rĂ€ttviken och det blir tung , tycker ni blir det bra bara med tvĂ„ be eller 4 kanske ? tack för svar 🙏
 
Produkter som diskuteras i trÄden
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.