I badrummet det gäller så var dom och bytte ett vred för blandaren i duschen.
Efter det så går det inte att spola i toalatten, misstänker att dom stängde av vattnet även till toaletten och glömde slå på igen.

Men jag hittar ingenstans att stänga av vattnet i det nyrenoverade bad rummet.
Så här står det på föreningens sida.

"Avstängningsventiler för allt kall och varmvatten i hela lägenheten finns i badrumskasseten och ersätter alla tidigare ballfixer"

Me jag hittar ingen lucka det enda som finns är denna för spolknappen och den måste ju gå och öppna på något sätt.
Hur gör man?

Väggmonterad toalettspolningsknapp på kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut att vara följande spolknapp,
https://catalog.geberit.se/sv-SE/product/PRO_173888
Illustrerad anvisning visar montering av en rörinstallation eller VVS-komponent i steg-för-steg-process.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med tanke på att spolknappen skruvas fast med en stor mutter på baksidan av plåten så måste själva plåten gå att snäppa loss.
Prova att bända i plåtens hörn.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Det var bara ta en nagel å plocka bort den, det sitter med magnetfäste.
Det märkliga är att det finns 2 ventiler en varm en kall som jag tolkar är huvudavstängning.
Samt ytterligare en ventil för kallvatten som var avstängd dock går den inte till toaletten.

Problemet var flottören på en knappt 1 år gammal toalett.
 
Två vred ett till höger och vänster för i kommande vatten.
Hand håller en vit plastpanel, visar en inre mekanism med kablar och komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Detta extra mindre vredet uppe till höger vet jag inte vad det går till, det påverkar inte spoltank, handfat eller dusch.
Någon dosa med kablar ligger där också.
Öppen servicepanel, tvättmaskinsintern, rör, ledningar, elektriska komponenter, underhåll eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Industriell eller teknisk inredning, rör, ventil, etiketter och en del av en motor eller maskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inre delar av en apparat, röranslutningar, elektriska kablar, och mekaniska komponenter synliga vid serviceöppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.