Hej,

Har en Hitachi gas pistol som börjat strula...

Nyladdat batteri och ny gaspatron.

Vad den gör är att bara skjuta ut spiken löst, för att sedan stanna med
kolven i uttryckt läge.
Rengjort samt smörjt upp enligt schema.

Några förslag?

Mvh
Mathias
 
Tja

fråga har den fungerat?

kör du med rätt spik? (tjockleken)

jag testade en nr90 och när man skulle slå i första spiken skulle man stå med nosen intryckt ända tills maskinen tystnat, som sagt det gällde bara första spiken så sedan var det bara att köra på (om jag inte minns fel så lät inte maskinen på dom andra spickarna (laddljudet)
kan näma att jag bliv så sugen så nu har jag köpt en från usa så nu är det bara att vänta på att gasen ska komma med (lite komisk jag beställde maskinen från usa och gasen från en butik i sverige och maskinen fick jag efter ca 1.5 dygn men ingen gas på snart en vecka.=(


aa jag komm på en sak till den pasloaden jag köpte i samband med 90 an ville inte fungera som den skulle heller men på den var det bara att släppa på byglen fram och knäppa tillbaks den så funkade det. troligen låg den väll lite fel, kan ju vara lönt att kolla.


hoppas något av detta hjäper

/chali
 
Snailman
Om någon får liknande problem: började glappa vid batteriet, alltså lampan slutade lysa ibland om jag då tog bort batteriet och satte i det igen så funkade det en stund igen. Felet var kontakten till batteriet som sitter på pistolen, det är sladdar lödda till kontaktblecken mot batteriet, och den lödningen hade lossnat, så var glappkontakt, fick lossa skruvarna på pickan och dela på handtagshalvorna lite försiktigt, gick att få ut batterikontakten med halvorna delvis hopsatta. lödde om kontakten och nu funkar den igen.
 
Har upplevt samma med min, i mitt fall har de räckt (hittills) att trycka upp batteriet, eller ta ur och sätta i det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.