Jag flyttade till ett nytt hus i somras, och hittade då en Hilti WSR 900-PE Tigersåg i gräset (ängsliknande mark). Jag tänkte att någon kanske glömt den, så jag lät den ligga kvar och glömde det hela. Cirka tre månader senare råkade jag av en slump hitta den igen, och konstaterade då att vem som nu lämnat den där inte ville ha den.

Den ser rätt skabbig ut och har lite rost, men går bra, så jag betraktar det som ett bra fynd.

Min fråga är då: Innan jag springer och köper sågblad, tar de samma såglad som "vanliga" lågpristigersågar, eller är det annan fattning?
 
Nej på tigersågsfronter råder faktiskt inga fästestvister. Samma fäste på alla(vad jag vet)
 
Det finns ett speciellt fäste till vissa tigersågar som är avpassade för rörkrökare, bland annat av fabrikatet REMS. Hiltin har vanligt fäste
 
Tackar! Då är det bara att åka och handla!
 
Milkshaken
Vilket jäkla fynd....... "Avunds"....... Hoppas du har mycket nytta och nöje med den Troberg.
 
Japp, jag är rätt nöjd med fyndet, speciellt som jag gått och funderat på att köpa en tigersåg ett tag. Kan jag bara hitta en laserskärare och en 3D-printer också nu så är allt perfekt!
 
Redigerat av moderator:
Milkshaken
Gå några varv till i trädgården när det töat bort,,,, Den som söker den finner... Eller vad det nu heter..:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.