köpte en ny leksak idag.
En hilti pmc 36 kombilaser.Det är en laser som kan skicka ut 4 punkter samt krysslaser.
punkterna skickas ut nedåt uppåt samt åt sidorna .krysslasern ger en vågrät samt en lodrät .den lodräta ger en linje på hela 6 meter från vägg markering i golv,vägg och tak.Detta mått går att utöka då lasern är vridbar i lodlinjen.Detta i kombination med sidopunkterna gör att jag kan ta ut en 90 graders vinkel samt får perfekta linjer att följa i golv vägg och tak.
Användnings området för detta verktyg är för min del i första hand vid byggnation av innerväggar.
Jag är mycket nöjd med mitt köp och kan rekommendera den till andra som svär över snörslåmärken och för korta vattenpass och för små vinkelhakar.
Nej ,den var inte jätte billig,men den var värd priset.
 
Vågar man fråga hur mycket en sån leksak kostar?
 
Grattis, den är suverän när långpasset ej räcker till, lodning och en jäkla massa andra saker förstås, köpte du stora kitet med alla fästen eller bara lasern?

elof - hilti hade kampanj i vintras, bara lasern 6400 har jag för mig, mottagare 1700:-, väggfäste 500:- osv, hilti är inte billiga men bra.
 
nej jag snålade lite och köpte inte hela kitet utan bara lasern.Jag betalade 5000kr plus moms och tror att jag fick ett bra pris.
vilka bra filmer du fick tag i.Jag tyckte nog att bruksanvisningen var lite tunn gällande användningsområdena men då låg det mer på nätet.synd att det inte fanns till min pmc 36 kombilaser som är en lite mer utvecklad modell när det gäller att kunna ta ut 90 graders vinklar osv.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.