Håller på att renovera hela mitt hus och jag kommer troligen att montera en del spotlights i kök och hall, eventuellt även andra ställen.

Googlade runt och hittade vad jag tyckte ett ganska prisvärt förslag på elgrossiten.se,
Hide-a-Lite, finns det någon som erfarenhet av det märket eller har förslag på andra billiga varianter?
 
Hide-a-lite är en av proffsmärkena och är antagligen ledande i Sverige inom denna typen av belysning.

//Patrik
 
Ledande.. hmm nja, kanske inom konsumentsektorn, med ledande skulle jag nog inte påstå att de är. Hide A Lite är ett rätt så liten/medel spelare på marknaden. En snabb titt på deras LED-sortiment så är det inte så långt framme.
Det Hide A Lite är, är att de är prisvärda för vanliga dödliga och håller en kvalité långt över Jula mfl
 
Jag letar just nu också efter lämpliga LED-spottar. Räknar med att behöva ett trettiotal och har just insett att ... det kostar flis! :D

Hittade detta ställe:
http://lysdiod.com/

De säljer ju kinaprodukter - troligtvis vad man kan finna på Alibaba.com. Är det någon som provat dessa? Det har ett system med dimmer som jag tyckte verkade trevligt.

När det gäller hide-a-light så blev jag rekommenderad dessa av en god vän som driver elfirma. Han hade tydligen bara goda erfarenheter, bra garantiåtagande osv.
 
Ja, ledande om vi säger för elektriker då knske.. De allra flesta elektriker kör nog med Hide-a-lite, skulle jag tro.

//Patrik
 
frohike skrev:
Ledande.. hmm nja, kanske inom konsumentsektorn, med ledande skulle jag nog inte påstå att de är.
Vilka anser du är ledande då?
 
Hide-a-lite och Maxel, är nog vanligast.

Sedan finns det givetvis hur många som helst andra, men...

//Patrik
 
Kul att se denna tråd få lite luft igen. Det slutade i mitt fall med Hide-a-lite. Köpte kinaspottar först men de lös för dåligt så de hamnade i nya badrummet. Tyvärr satte jag köksspottarna lite glest, skulle haft dubbla rader mellan köksbänkarna men i övrigt är jag nöjd med Hide-a-lite.

När det gäller vad som är proffsmärken (vad nu det innebär) så får man väl ändå anse att Hide-a-lite är åtminstone välkänt. Jag har två nära bekanta som driver elfirma i Stockholm respektive Malmö - båda rekommenderade Hide-a-lite.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.