Vill piffa upp köket lite med att måla taket. Men orkar ju inte flytta ut köksbord, kylskåp m.m. iom att det ska vara ett litet "snabbt projekt" bara.

Hur pass droppFRI är Herdins droppfria taklackfärg egentligen? Låter ju för bra för att vara sant...

Innan har jag använt Beckers Kvistlack, Panelgrund och Panelfärg vilket gett superresultat, men då har rummen varit tomma, väggarna kala och golvet täckt med papp...
 
Redigerat:
När du rollar så kommer det att stänka, men det räcker ju att täcka med tex plast
 
droppfri och stänkfri är två olika saker
köp billig täckplast kostar inte många kronor så slipper du lyfta ut allt
 
Min erfarenhet är att ingen färg är droppfri lika som att alla är droppfria, beror helt enkelt på vem som håller i penseln eller rollern. Däremot tvivlar jag på att det inte kommer stänka öht, speciellt inte om det skall vara ett "snabbt projekt" :)
 
ikeo skrev:
droppfri och stänkfri är två olika saker
Jäkligt sant... Hade hoppats på en snabbfix över helgen bara, men torktider m.m. gör det väl svårt iaf... Aja, lika bra att göra det rätt från början. Som vanligt ;)
 
Jag gjorde en "snabbfix" av ett trapphus till en källare för många år sedan. De få droppar som kom tog jag snabbt hand om. Var så jäkla nöjd tills jag några dagar senare fick se furutrappan i ett annat ljus. Det var små, små stänk i princip överallt :S
Efter det snålar jag inte med plast, papper och tejp :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.