Letar larm. Har kommit fram till att jag vill ha ett med:
möjlighet att ansluta sensorer med kabel,
möjlighet till kommunikation via internet som komplement till GSM.
Detta pga störningsrisk vid trådlöst och GSM.

Vill inte ha larm kopplat till larmcentral, utan sådant utan månadskostnad.

Någon som vet något larm med dessa funktioner?
 
Hej
Är lite inne på samma linje och siemens spc är om man läser ett bra trådat larm med oändliga möjligheter,dock är jag lite orolig att jag kanske inte har kunskapen att få "allt" att lira som jag vill....jag har också kollat in agility 3 som verkar vara ett bra trådlöst larm med möjligheter till trådat oxå...blir dock ganska dyrt med div trådlösa sensorer som måste till utöver grundsaten....,lite budget variant är väl homesecure pro systemen som jag inte vet om dom har tråd möjligheter men annars verkar lätt installerade och om man läser kundreferenser funka bra...
 
Teletec neo!
 
Teletec Neo är fett bra men sjukt dyrt.
Min polare har konto på teletec och tycker det är dyrt som satan. Tänk om man måste handla från retail, då är det ju ännu dyrare.
 
ompalompa skrev:
Teletec neo!
Köps bäst?
 
  • Gilla
Bagar´n
  • Laddar…
Som av en slump så har jag ett till salu....
Hur ser din budget ut?
 
ompalompa skrev:
Som av en slump så har jag ett till salu....
Hur ser din budget ut?
Jättelåg såklart....:D

Vad ligger ett Neo på i pris?
 
Ett neo-kit HS2064 rfk får jag betala 3654kr för och en larmsändare för IP 907kr....
Skärm med produktinformation om NEO KIT HS2064 RFK för byggprojekt, pris 3654 kr visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmbild av en webbutik som visar NEO Communicator Ethernet TL280-kretskortet med prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Om man vill ha både ethernet och 3G är det TL2803G som gäller?

Klarar man av att programmera larmet själv om man är någorlunda bevandrad med elektronik?
 
Ethernet och 3G så är det TL2803G som gäller. Man bör klara det, svårt för mig att avgöra då jag gör det mer eller mindre varje dag!
 
RilleRock
kodrod skrev:
Om man vill ha både ethernet och 3G är det TL2803G som gäller?

Klarar man av att programmera larmet själv om man är någorlunda bevandrad med elektronik?
Ja det kommer du.
Manualerna kan vara lite röriga men ja har någon lathund ja själv gjort så man snabbt kan komma igång med det viktigaste som du kan få.
 
A
RilleRock skrev:
Ja det kommer du.
Manualerna kan vara lite röriga men ja har någon lathund ja själv gjort så man snabbt kan komma igång med det viktigaste som du kan få.
Tack, det kunde nog vara till stor hjälp. Vilket skulle du klassa som enklast av DSC neo eller SPC. Tänker programering vid installation och justeringar efter installation.
 
RilleRock
kodrod skrev:
Tack, det kunde nog vara till stor hjälp. Vilket skulle du klassa som enklast av DSC neo eller SPC. Tänker programering vid installation och justeringar efter installation.
SPC helt klart både i map, PRO eller i webgränsnsittet.
 
A
Kommer behöva trådlösa magnetkontakter. Är dom ok i SPC, tänker på räckvidd och batteriförbrukning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.