Ligger i startgroparna för kontraktsskrivning med Hem1 i Karlskrona.
Undrar om någon har tips att delge innan raketen drar iväg, något särskilt att vara observant på, det känns ogreppbart, hur mycket man än läser på.
 
Låt en oberoenda sakkunnig granska ditt avtal innan du skriver på.
Du satsar en liten peng för att markant öka chansen att få ett problemfritt bygge.
 
Hej,

vi har precis byggt med Hem1. Var bygger ni? Kommer Hem1 att leverera nyckelfärdigt, eller kommer ni att göra en del av jobbet själva?
 
I mina kontakter med Hem1 fick jag en känsla att det handlade mycket om pengar, jag fick hela tiden försvare min budget som underförstått ansågs vara för låg. Å andra sidan fick man pressa på lite tills man fick ett ungefärlig kvm-pris som då ligger för Stockholm på ca 18 000 kr. Vidare hade de svårt att få tag i entreprenörer (även detta gäller Sthlm).
 
Jennie_och_Ola skrev:
Hej,

vi har precis byggt med Hem1. Var bygger ni? Kommer Hem1 att leverera nyckelfärdigt, eller kommer ni att göra en del av jobbet själva?
Vi ska bygga i Karlskrona, har tänkt att bidra själva med in- och utvändig målning, kakel/klinker samt golvläggning. Carporten tar vi nog in annan hjälp för att komma ner i pris.
Var ligger Ert hus?
Känner Ni Er nöjda med resultatet??
Kanske några tips att delge på vägen till oerfaren entusiast?
 
Vi är på det stora hela nöjda med resultatet. Vi köpte endast stomrest från Hem1, och har gjort väldigt stora delar själva, för att komma ned i pris. Visst har det varit lite småstrul, men Hem1 har löst alla problem som uppstått på bra sätt.
Vad för typ av hus ska ni bygga?
Hur mycket får ni betala?
Du får jättegärna maila eller sända ett PM, så kan vi berätta lite mer om vårt bygge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.