Till att börja med ber jag om ursäkt för min okunskap men man måste ju börja någonstans.
Alltså. Hus byggt 82 i gott bruksskick men i stort sett inget uppfräschat. Nu har turen snart kommit till det som från början var vårat sovrum men nu ska vara kontor/gästrum/gym. Tapeter är inga problem men golvet har en blå heltäckningsmatta som är lagd direkt på "grundgolvet" så att säga.
Den är ändå fräsch men vi har haft hund så hunddoften har ju satt sig och sen ska vi ji träna där så det känns fel med sånt golv.
Tänkte mig ett enkelt klickgolv...har aldrig lagt golv....så...jag har förstått att man bör ta bort heltäckningsmattan....eller? Finns det ngt vis som man kan fixa nytt golv utan att behöva slita o damma med den?
 
Klickgolv som i laminat? Inte direkt idealiskt för träning. Mattan tar du bort innan sen lägger du nån form av gummimatta om du ska ha det för träning.
3057_6d2394e0e13b7f5f7829b12fb506faf7.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det kommer inte vara ngn avancerad träning utan motionscykel och promenadband och ngr hantlat. Främst är det kontor och gästrum
 
Gummimattan brukar lukta väldigt mycket gummi. iaf i början
 
Det är ju övergående ganska snabbt, inget att ta hänsyn till i val av golv i vart fall.
Men svett som rinner ner i springor på laminat är nog ett större luktproblem i så fall.
 
kan gissa att mattan sviktar för mycket för att man kan lägga en tunn laminat på. ta bort den
gaia
 
Ta bort mattan, lägg foam under det nya golvet. Så blir det bättre för fötterna. Den plastmattan som någon la in tidigare i tråden skulle jag inte lägga(iallafall inte så ljus), den får svarta märken av skosulor. Och släpper du några hantlar på den så kommer den inte vara vacker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.