Har lite funderingar kring vårt garage, det är sammanbyggt med huset med en övervåning på, så att det är en del av huskroppen.
Huset är platta på mark från -80, dvs oisolerad.
Det gör att det är rätt kallt ute i garaget på golvet, samt att den råa betongen gör det lite bökigt att städa.
Har varit inne på att lägga klinker, men då blir de dels känsliga för om man tappar ett verktyg och dels jäkligt kallt.
Vi använder inte garaget till ngn bil och kommer så inte göra. Garaget är en verkstad för våra kartar. En hel del tid spenderas i garaget och det vore trevligt med ett lite schysstare golv som dessutom isolerar bort värsta kylan.
Plastgolv av sådant där rutnät går bort, skulle bli vansinnig om man tappade ngt och sen behöva leta överallt i det där rutnätet.

Funderar på en billig heltäck? Självklart kommer det bli lite spill på den i form av kladdiga muttrar osv, så man ska nog inte ta för ljus, men det kommer inte hanteras några vätskor därinnne egentligen.

Garaget idag är snustorrt.

Vad tror ni? Är det helt galet?
 
Ni kör inte svets o vinkelslip där inne? Kan tänka mig att det kan va lite lurigt.
 
G
Någon typ av gummimatta vore väll mer anpassat för ett garage. eventuellt på trall för att få det lite "mjukare" och aningens varmare. Fast det är nog inte så lämpligt om man svetsar och kapar.
 
Ingen svets, ingen kap. det har jag andra lokaler till.
Här handlar det om rengöring, chassiejusteringar, motoroptimeringar och sånt finlir.
Samt förvaring mellan racen.
 
G
ja, varför inte? Frågan är ju om priset är för en rulle på 10m eller per meter?
 
Det lär vara per meter, observera också att priserna visas utan moms.
 
500+moms för ett garagegolv... Där gick hela vårens racebudget...
 
G
Hubbe2 skrev:
500+moms för ett garagegolv... Där gick hela vårens racebudget...
Tittade inte så noga på priset då jag länkade till swedol. Liknande mattor kanske finns till bättre priser på andra ställen. Går man ned på 3mm så kostar en kvm 246kr med moms. Fast med stort garage blir det ju några kronor det med.
 
Tack för all input.
Skippar nog idén med heltäck och kollar efter andra alternativ. Typ tofflor...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.