Stora kvalitets och säkerhetsbrister i Outline!!!

Köpte bl.a. en Outline helglasad altandörr och den ramlar fan ta mig ut karmen! dagen efter jag monterat dörren, på våra barn... tur att frugan va där och parerade dörren så inga barn fick platta kroppsdelar!

Skruvarna som håller gångjärnen 3x3skruvar har aldeles för små huvud och i princip kan åka genom hålen på gångjärnen! det e knappt ett misstag, det krävs en IDIOT för tillverka det på det sättet och tycka att det är ok!
Även om det skulle vara IDIOT misstag, reagerar man inte på det när man monterar ihop det ? Tydligen inte på Outline.

DET! är kvalitén som Outline levererar, det har jag nu kvitto på!

se hur de vill lösa det och kompensera mig för detta!
Skriv gärna era reflektioner på detta!
 
Kontakta tillverkaren låter som någon använt fel skruv, kanske är det sommarjobbare med dålig förståelse för arbetet de ska utföra, tur att ingen blev skadad.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Du är inte ensam med problem gällande den tillverkaren..
Skönt att alla klarade sig!

Mvh fremax
 
Oj, det verkar vara fler som har haft problem?

ja det är verkligen skönt att alla klarat sig, men sånt här kan ha gått riktigt illa! och därför måste de tillverka sånt med ett visst ansvar vare sig de vill eller inte!
jag ser över möjligheten att anmäla detta, jag e ju såklart ganska sne över detta...
 
Håller med om dålig kvalitet på Outlines fönster. Jag köpte två st fasta fönster i somras; fula kvisthål i karmen, jack och märken som gjorts innan målning, fult monterade glaskassetter m.m. Orkar inte tjafsa med bygghemma.se där jag köpte dem utan väljer att måla om fönstren i samband med allt annat som skall målas eftersom hela huset renoveras.
Jag kan bara föreställa mig hur deras dörrar och öppningsbara fönster ser ut...
 
Verkar vara skiftade kvalitet, mina 3st helglasade dörrar och ett trettital (vrid)fönster håller motsvarande kvalitet som tex. elit eller tanumsfönster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.