Hej,

Köpte nyligen en Makita DHP 435 18v som användes för första gången idag. Körde relativt snällt med hålsåg genom furu när maskinen börjar lukta och ryka. Märkligt tycker jag. Har motorn redan bränt? Har haft flera Makita-maskiner innan och aldrig haft problem. Nu är inte DHP 435 den "finaste" och dyraste borrmaskinen/skruvdragaren som Makita har i sitt sortiment, men ändå, lite ska den väl ändå tåla.

Vad säger ni om saken?

Ps. Första inlägget här på Byggahus, efter att enbart vara "passiv" deltagare och spenderat timmar med att läsa om andras renoveringsprojekt m.m. Roligt att äntligen få ta en mer aktiv roll :) Ds.
 
Exakt samma hände för en kompis för någon vecka sedan, ny 18v Makita vi hade skruvat 75 mm skruv i kanske en halvtimma så började det ryka kraftigt ur motorn. XL byter den på garantin men tråkigt ändå.

En 18 volts maskin ska ju tåla endel så det är alldeles för dåligt. Även för en hobbymaskin.
 
Redigerat:
Ja verkligen. Får se om jag kan få ett bra svar av säljaren och få den utbytt. Verkar alltså inte vara något som bara drabbat mig. Tack för svar Larsbj
 
Jag har inte kört hålsåg med min DHP435 (använder slagskruvdragaren till det!) men jag har borrat en del med rätt grova borrar utan problem. Skulle nog rekommendera att du reklamerar den där maskinen för det känns som det är ett måndags-ex.
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.