Jag ska spika panel i tak på grund av eldragningar i köket ,vill ha det i längdriktning som det gamla, blir sänkt med 45 mm reglar skruvar i det gamla bör väl hålla ? utan att leta upp reglar , eller. mvh
 
björnuf björnuf skrev:
Jag ska spika panel i tak på grund av eldragningar i köket ,vill ha det i längdriktning som det gamla, blir sänkt med 45 mm reglar skruvar i det gamla bör väl hålla ? utan att leta upp reglar , eller. mvh
Hej på dig själv.

Du får berätta tydligare om vad du försöker göra. Tänker du t.ex. hänga ett nytt tak av gipsplattor och enbart fästa reglarna du hänger det i med 2mm skruv i ett gammalt Tretextak så kommer det inte att hålla.
 
björnuf björnuf skrev:
Jag ska spika panel i tak på grund av eldragningar i köket ,vill ha det i längdriktning som det gamla, blir sänkt med 45 mm reglar skruvar i det gamla bör väl hålla ? utan att leta upp reglar , eller. mvh
Ta och mejla någon moderator att sätta en bättre rubrik på ditt ämne.
 
A andersmc skrev:
Hej på dig själv.

Du får berätta tydligare om vad du försöker göra. Tänker du t.ex. hänga ett nytt tak av gipsplattor och enbart fästa reglarna du hänger det i med 2mm skruv i ett gammalt Tretextak så kommer det inte att hålla.
Hej jag ska spika panel troligen gran ,i tvåtumsreglar ,panelen vill jag ha i längdriktning som den gamla ,tvåtums reglar skruvar jag i gamla panelen,men reglerna för den ligger väl på en meter isär , gammalt hus ,gamla panelen är väl ca 17 mm tjock,mvh
 
Düsseldorff
Lägg det du kan i gamla reglerna och däremellan reglera du bom så att säga.
 
  • Gilla
björnuf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.