Hej!

Jag och min flickvän pluggar och har äntilgen fått en lägenhet central i Göteborg Vi tycker om att ha det stilrent och även lite trendigt. Vi tycker att det är svårmöblerat, dels de två små rummen, dels de det stora kök-vardagsrummet.

Ska vi göra det ena till bara ett tv-rum?

Hur delar man snyggt av vardagsrummet och köket?

Alla tips är välkomna och det kan röra allt vi kan ha nytta av.

Om inte bilden funkar till våra 64 kvaderat är här även adressen

http://www.sgsstudentbostader.se/sokbostad/objritning.asp?hidstrobj=518000305

Ni får även skicka idéer till min privata email: bynell@hotmail.com

//Johan
 
  • HOPAGetView4Object.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu vet jag inte kvm på rummen men rent spontant tycker jag att ni ska ha ett stort härligt bord i kök/vardagsrummet. Där har ni plats för gäster och till vardags har ni plats för tex arbete utan att behöva plocka bort hela tiden. Kanske någon sideboard för att kunna stänga in saker. Ta det ena sovrummet till TV-rum. Kanske en soffa som oxå är en bäddsoffa (finns bra och dåliga sådana), så gäster kan sova över. Personligen gillar jag inte bokhyller, de tar så mycket av rummet. Du får mer rymd med låga förvaringsenheter.

/FlitigaLisa
 
Eftersom det finns garderober i rummet ni har tänkt som TV-rum skulle jag nog skärma av dem genom att hänga ett "draperi" framför. T.ex ett ljust (men heltäckande) tyg i vitt eller beige. Det skulle nog ge ett lugnare intryck. Men personligen skulle jag välja arr ha ett kombinerat kök/tv-rum (gillar öppna ytor) och istället inreda ett av de mindre rummen till arbetsrum eller "walk-in-closet"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.