Är det något som vet var man kan köpa delar till borrmaskiner? Kjell
 
  • Industriellt maskinverktyg med motor, kontrollpanel, och säkrad med bultar på en träplatta, över en plastskyddad golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Blocket, FB köp och säljgrupper för verktyg/marketplace osv.

Jag vet att jag sett pelare utan huvud på blocket tidigare men det är nog inte så bara att hitta.

Ett lämpligt bord och använda den som bänkborrmaskin kanske är lättare att hitta beroende på hur kräsen man är, dyker upp bord från diverse olika maskiner då och då. T-spår är såklart trevligt men inget absolut måste.

https://www.blocket.se/annons/jonkoping/gjutjarnsbord/110000946
 
  • Gilla
sweden och 1 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Blocket, FB köp och säljgrupper för verktyg/marketplace osv.

Jag vet att jag sett pelare utan huvud på blocket tidigare men det är nog inte så bara att hitta.

Ett lämpligt bord och använda den som bänkborrmaskin kanske är lättare att hitta beroende på hur kräsen man är, dyker upp bord från diverse olika maskiner då och då. T-spår är såklart trevligt men inget absolut måste.

[länk]
Tack för ditt svar! Bordet på blocket är lite förstort för mig. Mvh. Kjell
 
Rickard.
K Kjell Karlsson7 skrev:
Tack för ditt svar! Bordet på blocket är lite förstort för mig. Mvh. Kjell
Jag håller med, jag letade efter ett annat bord jag sett på blocket som hade ett par T-spår och var i bättre storlek men det var borta.

Jag länkade det mest för att väcka en tanke, det är många som är väldigt nöjda med arbogas bänkborrmaskiner (flera här på forumet) och det finns både färdiga med Arbogas lilla bord men det finns också många med olika gör-det-själv lösningar på huvuden från flerspindliga borrmaskiner.
 
Redigerat:
Rickard. Rickard. skrev:
Blocket, FB köp och säljgrupper för verktyg/marketplace osv.

Jag vet att jag sett pelare utan huvud på blocket tidigare men det är nog inte så bara att hitta.

Ett lämpligt bord och använda den som bänkborrmaskin kanske är lättare att hitta beroende på hur kräsen man är, dyker upp bord från diverse olika maskiner då och då. T-spår är såklart trevligt men inget absolut måste.

[länk]
Hej Kikade på blocketannonsen och köpte bordet riktigt fint och ordentligt tungt orkade knappt få ur det ur bilen.
Så tack för tipset. 😊
 
  • Gilla
Kjell Karlsson7 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.