hej har precis köpt en hetvatten tvätt, till frågan det är bara 4 trådar i kabel till den är de då 3 faser och jord
Med vänlig hälsning, Peter
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
P Peter.1981 skrev:
hej har precis köpt en hetvatten tvätt, till frågan det är bara 4 trådar i kabel till den är de då 3 faser och jord
Med vänlig hälsning, Peter
Ja det skulle jag tro. Men är det ingen beteckning i manualen på hur den skall kopplas in?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Ja det skulle jag tro. Men är det ingen beteckning i manualen på hur den skall kopplas in?
 
  • Text från en handbok eller manual på svenska, liggande fotografi, rubriker som "VARNING" och "ELFÖRSÖRJNING", administrativa instruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara en iec kod
 
Någonstans har du en märkskylt på tvätten som anger spänningen. Troligen säger den då 400 V 3~ eller någon variant på detta som 3 AC 400 V. Med tanke på den usla bruksanvisningen kan det nog stå vad som helst. Hittar du denna märkning då drivs tvätten av tre faser utan nolla.

Men står det "N" någonstans i denna beteckning på spänningen så drivs den med två faser och nolla. Det vore korkat, men de produkter som tas in i Sverige idag är också ibland korkade.
 
  • Gilla
MrJozk
  • Laddar…
Stod något i boken om 220v å tio meter kabel och 20 meter vid 380v
 
Du ska nog sluta läsa den där boken...
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Aj då, men hur ska jag koppla då ?
 
  • En hand håller en elektrisk kabel nära en öppen röd kontaktdonshus, installationsarbete, oskarpa bakgrundsobjekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Peter.1981 skrev:
Aj då, men hur ska jag koppla då ?
Vad är det för maskin?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det brukar stå tekniska data i såna böcker, ofta sist eller först i boken.
 
K Kane skrev:
Vad är det för maskin?

LavorPro Hetvattentvätt LKX 1515LP T​

 
R
Webbsida med produktspecifikation för LavorPro Hettvattentvätt, erbjudande och köpknapp visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Webbsida som visar tekniska specifikationer för en produkt, prisinformation och köpknapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Precis så
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
P Peter.1981 skrev:
Precis så
3 fas inkoppling.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.