Hej,

Köpte Hecos decking tool med skruv från Jula och började skruva idag.
Blev dock lite besviken på hur stora märken det blev på den inre brädan när man skruvade.
Kanske bara jag som hade förväntat mig något helt osynligt.🤔

Är det normalt att det blir som bilden visar?

Såg att många jobbade utan verktyg, kanske det som är melodin.
 
  • Närbild på trätrall med två skruvar synliga, där den inre brädan har tydliga märken runt skruvarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom där märkena kommer inte att synas senare efter att virket har satt sig o svällt etc
 
  • Gilla
Mathsson
  • Laddar…
K
Satan vad tätt trallen ligger.. Inte konstigt att skruven delvis går in på flatsidan istället för kanten
 
  • Gilla
coconut
  • Laddar…
2mm, vilket bestäms av verktyget
 
K
Då hoppas jag att dina brädor är riktigt blöta när du lägger dem. Kan funka i framtiden men finns viss risk att de sväller och slår ihop. Men detta finns det ju tusentals åsikter om så lämnar det ämnet till redan existerande trådar
 
Hoppas det blir bra. Jag har väldigt dålig erfarenhet av dolda skruvar.
 
M Mathsson skrev:
2mm, vilket bestäms av verktyget
När jag använde Hecos verktyg lade jag först trallbrädorna på ett fast avstånd (127 mm kanske, minns inte just nu, brädorna var ganska nytryckta iaf) och sen skruvade jag dit dem. Nu har vi flyttat men jag tror det blev bra.
 
K
pjgb pjgb skrev:
När jag använde Hecos verktyg lade jag först trallbrädorna på ett fast avstånd (127 mm kanske, minns inte just nu, brädorna var ganska nytryckta iaf) och sen skruvade jag dit dem. Nu har vi flyttat men jag tror det blev bra.
126 är svenskt träs rekommendation på 120 trall. 152 på 145-trall
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.