Hallå har precis bilat bort min badrumms platta och tänkte jag skulle isolera den med hasopor!
Ringde dom nyss och dom var väldigt upptagna så jag tänkte höra här om det är nån som har använt detta! Vad ska man ha för tjocklek? vad brukar man ha för tjocklek på frigoliten?
Hur går man tillväga har man singel i botten eller har man bara hasopor och juter på det?
Hur tjock platta brukar man ha?

Mvh
 
Dåligt med folk som vet någe bra info? :)
 
Vi ska använda Hasopor under vårt KarlsonHus. 600 mm rekommenderas där.
 
Ahaa Kanske får ta friggolit istället.. men undra om man kan ha hasopor under frigoliten istället för leca kulor..? blir ju som lite extra isolering! minst 200 frigolit tjocklek skulle man ha har jag hört och det motsvarar ca 450 i hasopor..
 
Extra isolering blir det. :) Vi funderar på att lägga 800 mm Hasopor under huset.
 
leca isolerar ju det med. Vet dock inte vad som är bäst som isolering. Ett alternativ till leca är ju att lägga pordrän eller liknande isolerande dränskiva också
 
ja det finns ju en hel djungel som allt annat
 
Tänkte ha leca som uppfyllnad och 200mm isodränskivor men det blev så himla dyrt
Leca skulle kosta ca 5600 inkl moms för 3,4 kubik
och hasopor fick jag pris på 1600 inkl moms för 2 kubik storsäck...
Nu undrar jag ju självklart hur jag ska göra? Kan man ha hasopor som uppfyllnad Sen isodränskivorna?
 
Försöker väcka liv i denna tråd!

Är det någon som har erfarenheter från att använda Hasopor. Hur är det jämfört mad andra materail med avseende på isolering och bärighet?
 
Bärigheten är mycket bra, hasopor används ofta till grunder och till vägbyggen. Isoleringen är lite sådär, har för mig att det är ett lambda runt 0.1. Mer finns att läsa hos hasopor.se, eller på ekobyggportalen, eller i ett inlägg på min blogg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.