Hallå där!

Ska byta ett litet kök, men nu när jag rivit bort det gamla tyckte jag att prisolrören till blandaren såg rätt skarpt böjda ut, och uppifrån ser set ju bra ut men böjer man sig ned och kikar liter underifrån ser man ju antydan till veck! Är det ok att det ser ut sådär eller borde det bytas?! Kan hända att jag rört dem lite i sidled också när jag lyfte ut det gamla skåpet. Bifogar en bild.
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Prisol är ju mjukt och en antydan till veck är ingen fara.

Dock ska det ju inte vara veckat och överbockat!

Lite svårt att se på bilden.
 
Hallå igen och tack för svaret!

Det man säga är väl att böjen är precis där röret kommer ur betongväggen - så därför har den blivit lite skarpare just där, och det är där man på undersidan kan känna en liten utbuktning som tyder på att det är början på ett veck - men röret är ju inte alls platt - det ser ju fortfarande runt ut med en svag antydan mot ovalt. Skulle säga att den totala radien på böjen är runt 10cm men då lita skarpare närmast väggen. Syns det bättre på den här bilden kanske?
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är nog ingen fara så länge man inte bockar fram och tillbaka. Då kan det ju börja spricka.
Och är bara flödet tillräckligt så...

Och det är ju prisol, så om det skulle uppstå en läcka bör ju det synas där plasthöljet slutar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.