Y
Har lagt märke till några hårda bulor under heltäckningsmattan, har ju inte direkt lust att slita loss hela mattan för att kika, samt är lite skeptisk till att skära snitt.
Har svårt att tro det varit så från början, kan det varit fukt som fått golvet att bula sig? säg 3cm i diamater och 0,5 höga... eller nåt sånt..

Känns konstigt att de blir så små bulor, vore det fukt borde väl hela golvet sviktat...

Vad hade ni gjort?
 
Vad är det för typ av golv? Är mattan löslagd eller limmad? Fanns det några rester från ev föregående golvbeläggning?
 
Jo, kanariefågel eller hamster är det man först tänker på.
Märkligt med hur det där som från början var en vanlig rolig historia så småningom övergår till att bli en vandringssägen.
 
Y
Vad det är för golv, mja-a, säger det, det är ett sånt modulhus från 1980 det är väl de enda jag vet. Sen när jag visade er bilder jag fotat under huset så reagera folk att de såg ut som om det kunde vara mögel därav min tanke tat det kanske var fukt bulor.

Mattan är nog bara tejpad skulle jag tro, verkar allmänt lös på sina ställen. bulorna känns så hårda så tror ju inte det direkt är skräp heller, eller hamstrar, hehe
 
Y
pillade upp mattan i ena hörnet och såg direkt, mattans undersida som är som slags gummimatta, den var helt torr och spruckit och blev som stora smulor. säkert det som spökar, sen att det lyckat samla sig i högar sådär är väl iofs ett frågetecken, kanske när man dammsugit? Eller är det långsökt att det är stora matt-smulor...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.