Tjena vi är nyinflyttade i vårt hus sen ett år tillbaka. Vi har haft problem med elementen en del. antingen är de kalla när man sänker nivån på vår Electro standard luft värmepump eller så är de extremt varma när man höjer. alltså inget mellan läge. men vårt nuvarande problem är att det bara är värme i alla element på övervåningen och ett element i badrummet nere men inte i de 3 övriga element på nedervåningen. jag har luftat, kollat stiftet. hålla på och tömma trycket osv på pumpen. är det någon som kanske har lite fler tips eller måste jag ringa en vvsare snarast? Jag gillar nämligen att pilla och lösa saker själv men inte när det blir för komplicerat så att man kanske gör saker värre. oerhört tacksam för alla tips och svar
 
Krokben
Har du termostaterna satt på t ex 21 grader och pumpen på 23 är det självklart att elementen är kalla. Vad jag förstått så är vattenburna element "on/off", dvs att när det är varmt nog stänger den helt och när temperaturen i rummet sjunker under den temp som är inställd på radiatorn så öppnar den. Så är det hos mig i vilket fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.