Hemmakatten
Hade plusgrader ett par dagar i helgen och vårkänslorna började spira. :) Tittade på snön och försökte med tankekraft få den att smälta fortare. Gick inget vidare för i går fick vi 10-15cm snö till...:(

För att pigga upp mig tittade jag igenom mina gamla fröpåsar. Tänkte jag kunde såfrö något för att ändå förstå att våren kommer snart/nån gång/kanske.

Det enda jag hittade hemma var en påse med purjolöksfrön som kan försås nu, allt annat jag hade skall försås bara 3-4 veckor innan utplantering. Men purjolök blir bra, det glömde jag att så förra året. :) Och det är ju så kul att se hur det gror, då tror man att våren är nära! :D

Tänker mig att i nästa vecka införskaffa lite tomatfrön, har någon tips på bra o tålig frilandssort? Och kanske köpa lite Flitiga Lisa-frön till krukorna utomhus.

Har ni frösått något? Skall ni göra det? Och vad i så fall? Var köper ni era frön? Internet eller butik?
 
Jag har frösått en del förra helgen, borde säkert ha väntat, men kunde inte riktigt hålla mig.. Sått en del blommor, och en tomatsort, vildtomat. Köper mina fröer från Impecta på internet, fungerar bra. Men vad jag ska göra av all små rangliga skott till snön är borta och våren här på riktigt vet jag inte... det lär bli trångt i fönstren!
 
AnneFi
jag har köpt fröer nu iaf.
har köpt brytbönor, dill, basilika, palsternacka, persilja, rädisor, morot.
ska beställa tomatfröer från nätet eftersom jag vill ha lite olika sorter.
har inget växthus eller inglasad altan så funkar inte tomaterna hos mig så får dom flytta hem till min mamma :D
 
Frun i huset köpte fröer i helgen så det lär väl bli överfulla fönsterbänkar ett tag framöver tills det ännu obyggda växthuset kommer upp och/eller väder tillåter.
 
Tomat, chili/paprika, heliotrop, narcisstobak, jätteverbena än så länge, och mycket återstår.
 
Har sått lite granna. Började för någon månad sedan ungefär. Nävor, stockrosor, olika tomater, tagetes, verbena och annat smått och gott börjar titta upp.
Tror det är runt 500krukor än så länge. Och fler blir det, dags för omskolningar snart, och andra omgången sådd :)
Hela övervåningen är belamrad med såkrukor och lysrörsarmaturer.
 
Jag är ny på det här och undrar över lysrörsarmaurer som jag har förstått är bra att ha. Vad ska man ha? Finns det speciella lampor eller funkar vad som helst i princip?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.