hejsan ! Vi planerar bygga om vår badrum med tvättmaskin (5.5 kvm), har betonggrund med bra väggisoering. Badrummet ska byggas med en yttervägg. Det blir plastmatta i både golv o vägg. Pratade med en välkända byggfirma här och de säger att komfortvärme i en badrum med plastmatta inte nödvändigt för plastgolvet blir inte lika kallt som klinker.

Fråga: Vad tycker ni ? Har ni använd golvvärme i erat badrum med plastmatta ? i fall vilken golvvärme ? Tackar.
 
Nog är det skönt med golvvärme även om det är plastmatta !!
 
  • Gilla
Coverdrive och 1 till
  • Laddar…
Jag la till det i sista minuten när vi renoverade badrummet. Ångrar mig inte en sekund. Väldigt skönt att gå på plus att man slipper ha te,x element.
 
  • Gilla
Coverdrive och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Saknade inte golvvärme när där jag bodde förut och det var plastmatta i duschrummet. Ett litet element fanns förstås för uppvärmning av rummet.
 
  • Gilla
Ahm.s
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Saknade inte golvvärme när där jag bodde förut och det var plastmatta i duschrummet. Ett litet element fanns förstås för uppvärmning av rummet.
BirgitS BirgitS skrev:
Saknade inte golvvärme när där jag bodde förut och det var plastmatta i duschrummet. Ett litet element fanns förstås för uppvärmning av rummet.
Tack. En liten element kan vi lägga bakom dörren som blir osynlig. Vi ska ha en stor handdukstork och tanken är att torka handduk och när det är extra kallt, använd de värmekälla också. Vi är en ung familj och kan leva med det. Men vi måste tänka om husets värde ifall vi flyttar o säljar huset. Hur påverkar golvvärme i ett plastmattad badrum ? Tackar.
 
BirgitS
Värdet på ett hus beroende på utförande beror väldigt mycket på var huset är exakt så det bästa är kolla med några mäklare om vad värdet blir.
 
Sen är det väl lite beroende på förutsättningarna? Torpargrund ihop med golvvärme är väl ingen hit eller har jag missuppfattat då? När jag köpte mitt hus stod det överallt att det var torpargrund men vid lite efterforskningar så visade det sig vara gjuten platta
 
Vi valde golvvärme. Trots plastmatta å andra våningen. Har inte plats för element. Skönt om ngt torkar upp på golvet. Skönt att gå på. Tänker vi iaf, inte helt inkopplade än Hade jag kunnat hade jag lagt det i väggarna i duschen oxå!
 
A Ahm.s skrev:
Fråga: Vad tycker ni ? Har ni använd golvvärme i erat badrum med plastmatta ? i fall vilken golvvärme ? Tackar.
Vi har plastmattor på golv och väggar i vårt stora dusch/toa/tvättrum, tvättstuga och lilla dusch/toa.
Ingen golvvärme, inga element.
Rummen värms genom luften, som sugs från övriga rum till FTXen.
Fast i stora "bad"rummet är en 80W handukstork på i stort sett alltid.

Plastmatta är ju mycket varmare att gå barfota på än kakel och klinker.
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.