Jag läste någonstans om att det hade kommit en HDTV-kapabel dekoder i CI-format, alltså du petar in kortet i din HDTV-kapabla TV-apparat med CI kortplats och kan få in HD-sändningar i det digitala marknätet (Boxer). Jag hoppas verkligen inte att det var ett aprilskämt för idén är ju klockren! Någon som vet mer? När lanseras den?
/EoJ
 
EoJ skrev:
Jag läste någonstans om att det hade kommit en HDTV-kapabel dekoder i CI-format, alltså du petar in kortet i din HDTV-kapabla TV-apparat med CI kortplats och kan få in HD-sändningar i det digitala marknätet (Boxer). Jag hoppas verkligen inte att det var ett aprilskämt för idén är ju klockren! Någon som vet mer? När lanseras den?
/EoJ
April April...


Eftersom boxer inte sänder HD alls så går det ju inte att titta på en hdsändning via marknätet, oavsett vilka tekniska vidunder man har framför soffan.

Det hindrar ju dock inte att det finns en fiffig mackapär som du beskriver. Men via Boxer blir det ingen hd...
 
kristerl skrev:
Varför så säker på det?
Boxer - Pressmeddelande
Gött, denna pryl tillhör definitivt en av de uppfinningar man önskar att man själv hade kommit på först!
 
kristerl skrev:
Varför så säker på det?
Boxer - Pressmeddelande
Bra, mackapären finns.

Men det är fortfarande synd att Boxer inte sänder HD.....:rolleyes:
 
Testsändningar gjordesförra året under fotbollsVM. Diskuterades flitigt i Minhembioforumet. Boxer - Pressmeddelande (FotbollsVM sänds i HD 2006)
Från Teracom, verkar inte vara planerat för någon HD i marknätet just nu. Nyheter
 
Så länge Boxer är ensamma om att sända i marknätet så lär dom inte ha speciellt bråttom att komma igång med sändningarna. Annat är det ju för övriga spelare som på ett helt annat sätt riskerar att förlora kunder.

En sak är iaf säker, om inte Boxer kan erbjuda samma HD utbud som Canaldigital om drygt ett år nät mitt abb går ut, då blir det hejdå Boxer.
 
Det finns tyvärr ingen chans att dom kan göra, det finns inte plats i marknätet för mer än fem kanske tio kanaler. Teracom/boxers ställning är att dom ska ha ett basutbud av HD-kanaler, dom som behöver mer får köra sattelit.
 
Det beror lite på hur mycket av det befintliga frekvensbandet de får behålla. Iom digitalsändningarna kan du packa in frekvenserna tätare också förrutom att du får in mer på samma frekvensutrymme. De fem muxar som finns idag borde kunna rymma ca 10-15 kanaler beroende på HD standard och komprimering. Tänder man då upp fler muxar så går det att klämma in mer men det kräver utbyggnad av nätet
 
Ja då har SVT börjat sända HDTV i marknätet:svt.se - SVT HD
Tydligen så har terracom erbjudit alla som sänder i marknätet möjlighet till HDTV
Garanterat så kan en sån här HDTV-Dekoder i CI-format att vara något framöver...
 
kristerl skrev:
Ja då har SVT börjat sända HDTV i marknätet:svt.se - SVT HD
Tydligen så har terracom erbjudit alla som sänder i marknätet möjlighet till HDTV
Garanterat så kan en sån här HDTV-Dekoder i CI-format att vara något framöver...
Halleluja.

Frågar är bara hur länge vi ska behöva vänta på lite fler kanaler och hur mycket Boxer ska salta fakturan för dessa...
 
Känns ju bra att veta att vi på Gotland dög som försökskaniner vid första nedsläckningen av analoga nätet men anses vara för 'fattiga' eller vad det nu är för att man ska köra igång med hdtv här (ännu). Tur att man skiter i Terracom och Boxer och kör satellit istället!:p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.