Hittar inget så mycket om det. Förutom att man inte får, garantier och försäkringar inte gäller osv. Någon som provat?

Man kan specialbeställa på internet för nätta 49000:- men jag inte riktigt där i budget :)

jag tänker antingen golvplattor i granit/marmor som front. Armeringsnät, golvvärmeslinga, lämplig cementprodukt på baksidan.
Alternativt bara någon form av helgjuten historia med värmeslingor...
 
Varför ?
 
  • Gilla
Mattiasje
  • Laddar…
Måste vara enklare att lägga golvvärme! Och skönare!
 
  • Gilla
1977bjorn
  • Laddar…
E
En Yali parada är ju helt slät. Köp en sån och lämna in till någon lackfirma så får du precis vilken färg och vilket mönster du själv vill ha. Borde bli billigare än 50 tusen.
 
  • Gilla
1977bjorn
  • Laddar…
E Emil_K skrev:
En Yali parada är ju helt slät. Köp en sån och lämna in till någon lackfirma så får du precis vilken färg och vilket mönster du själv vill ha. Borde bli billigare än 50 tusen.
Jo, går ju att printa folie också...
 
  • Haha
  • Gilla
Christoffer L och 2 till
  • Laddar…
H Hammarenmittitummen skrev:
Personligen så skulle jag aldrig befatta mig med en radiator yngre än 70 år men om du måste ha dålig smak så kasta in en sån här för tre papp och lägg tiden som bli över till att leta upp en sekelskiftesvilla! [länk]
jo det måste ju vara det enklaste, att byta hus :crysmile:
 
1977bjorn 1977bjorn skrev:
jo det måste ju vara det enklaste, att byta hus :crysmile:
Bättre än att ha fula radiatorer!
 
H Hammarenmittitummen skrev:
Bättre än att ha fula radiatorer!
Smak för de som inte förstår är ett val!
 
1977bjorn 1977bjorn skrev:
Hittar inget så mycket om det. Förutom att man inte får, garantier och försäkringar inte gäller osv. Någon som provat?

Man kan specialbeställa på internet för nätta 49000:- men jag inte riktigt där i budget :)
Och golvvärme är för sent? Möjlighet att få till värme genom ventilation istället och slippa dem helt?

jag tänker antingen golvplattor i granit/marmor som front. Armeringsnät, golvvärmeslinga, lämplig cementprodukt på baksidan.
Alternativt bara någon form av helgjuten historia med värmeslingor...
 
Gissar att det är en ganska dålig idé att försöka bygga en egen radiator. Det är nog en hel del konstruktörsmässig erfarenhet inblandad med dimensioneringen och att få till en form som tillräckligt effektivt transporterar värme från vatten till luft. Om du räknar med alla prototyper och misslyckanden på vägen till att skapa en lyckad radiator, så kanske det ändå i slutändan blev billigare att köpa svindyra designradiatorer.

En modern tolkning av elementskydd kanske kan vara något? :D
 
S Staffan-N skrev:
Gissar att det är en ganska dålig idé att försöka bygga en egen radiator. Det är nog en hel del konstruktörsmässig erfarenhet inblandad med dimensioneringen och att få till en form som tillräckligt effektivt transporterar värme från vatten till luft. Om du räknar med alla prototyper och misslyckanden på vägen till att skapa en lyckad radiator, så kanske det ändå i slutändan blev billigare att köpa svindyra designradiatorer.

En modern tolkning av elementskydd kanske kan vara något? :D
jo, ett fult element och lite snickeri istället :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.