Status
Inte öppen för fler kommentarer.
De finns utanför Kungälv, och annonserar om 150 kr tim med F-skatt.
mvh
Peter
 
Det enda jag kan säga är att det var OOOtroligt billigt.
De enda som kan jobba så billigt är pensionärer eller fuffenstyper.
Det går inte att få en firma att gå runt på den timmpenningen.
Speciellt inte som stackars konsult som inte har några som helst mtrl påslag att leva gott på :) (En pik inget att reta upp sig på) Eller kan man debitera mtrl slitage på penna och papper säg sisådär 1000-2000 kr /dag och så blir det ju hål i armbågarna av allt skrivbordshängande.
 
Skulle vilja få svar på frågan om någon anlitat dem.
Firman skriver i annons att de har lettisk och polsk arbetskraft, samt att de har f-skatt.
Nu gäller frågan om någon haft med dom att göra, och om det blev bra.
Billigt är inte fel, DÅLIGT är fel!

mvh
Peter
 
Nejdå billigt är inte fel, olagligt och utan försäkringar är däremot i mitt tycke fel.
Ring och prata me dem och be om 3-4 referenser från det senaste året.
Om du anlitar dem så se till att du får kopia på deras försäkrinsbevis för konsultverksamhet.

Marlene:
Visserligen är de billiga i drift men det finns trots det minst en dyr "svensk" som driver firman som skall ha betalt och på svenskt maner och att rita villor eller andra mindre byggen är inte speciellt personaltidskrävande, alltså skall den svenske företagsledaren ha en väldig massa timmar att ta betalt för bara för att dra in sin egen lön.
Jag vet att vi är med i EU och jag har ändå svårt för att begripa hur en firma kan gå runt på 100-150 kr/timme. Sen får de vara hur billiga som helst i öststaterna, det är ändå oootroligt.
 
Men hallå,

Låt oss säga att av dom 150 så går 50 till firman. Dra av lite till för omkostnader och annat och du har kvar 25.-/timme per gubbe. Med 20 gubbar i drift ger det efter soc avgifter på din egen lön: 60 papp i månaden.

Kan du leva på det?
 
SNÄLLA!
Det här är väl inget diskussionsforum, eller?
Om ni har relevant information tar jag gärna del av den.
Så länge alla hantverkare utanför Kungälv åker omkring och är SÅÅÅ upptagna, duger det bra för mig att det kommer en polack, lett eller var f-n personen kommer från, BARA JAG FÅR MITT JOBB UTFÖRT!
Självklart vill jag ha kvitto, F-skatt med mera, dessutom var tanken att ge snickaren en egen bonus, om uppdraget blir bra utfört. Jämfört med de svenska "upptagna" kollegorna blir det nog över till både champagne och oxfile när jobbet är klart.
mvh Greenbay
 
Om inte detta är diskussionsforumet, var kan jag hitta det?
 
Vad det är tråkigt när det skall svaras och svaras och... :'(
I rubriken står det;
"Har någon använt sig av Dieras byggkonsult?"
Var kommer alla tyckare och först-sig-påare ifrån? :surprised:

Jag tycker det är tråkigt när man inte följer på trådar med relevant information.
Hoppas att det till slut dyker upp någon med information om huruvida firman är bra eller dålig.

Greenbay
 
greenbay skrev:
Jag tycker det är tråkigt när man inte följer på trådar med relevant information.
Hoppas att det till slut dyker upp någon med information om huruvida firman är bra eller dålig.

Greenbay
Det är just för att vi inte har relevant info att komma med som vi ordb....sar om en massa annat. Annars skulle du om någon dag lyfta tråden och undra om ingen sett vad du skrivit. :)
 
Conan skrev:
Men hallå,

Låt oss säga att av dom 150 så går 50 till firman. Dra av lite till för omkostnader och annat och du har kvar 25.-/timme per gubbe. Med 20 gubbar i drift ger det efter soc avgifter på din egen lön: 60 papp i månaden.

Kan du leva på det?
Visst går det fast det blir knapert :)
Det blir många villor att rita om jag skall ha 20 man på heltid, såg i en annan tråd att någon betalt för ~100 timmar arkitekttid på sin villa. Det skulle då betyda ca 30-35 villor som projekteras varje månad för att jag skall lyfta 60 papp. Tillåt mig vara skeptisk. Det går tydligen att leva på mindre än 60 papp. Hmmmm måste räkna på utgifterna. :)

Så greenbay, har jag ordpluttat lite till då jag fortfarande inte har någon erfarenhet av firman i fråga. Jag tog mig dock friheten att spekulera kring dem. Nu får du vänta på besked på din fundering utan fler inlägg av mig. Tack för visat intresse som en viss Robert brukar säga..
 
Någon här med erfarenhet av Teddes gräv???
 
Jag hade skrivit ett inlägg härsom varnade för denna skojare men det är borta så jag skriver igen. Dieras Bygg skulle göra en enkel byggnation, inga vinklar eller nåt svårt.
Jag valde att lyxa till det och inte bygga själv, jag satsade mina sparpengar plus ett lån
och ville få det gjort så fort som möjligt, han kunde och jag hittade inget på nätet som varnade för denna firma
Slutresultatet blev att jag själv fick bygga om HELA byggnationen, allt från dränering till
till takläggning. Att rätta till allt han ställt till har kostat mig närmare 200 000 kronor till
och då har jag gjort allt själv.

Nu undra säkert många varför jag inte processade, det är en annan sjuk historia
och han är hal som en ål och vet precis hur man skall göra för att slippa ansvar.
Man är väldigt utlämnad och oskyddad hur mycket rätt man än har.
Har mycket dokumenterade bevis som tydligen inte har nåt värde.
Fler har råkat illa ut med hans firma, läs på reco.se.
Förstod inte hur han får ihop referenser.
 
EnNarr:

Om du skall skriva en referens, positiv eller negativ. Då ställer vi en del krav för att upprätthålla trovärdigheten här.

För det första så skall referensen innehålla substans, beskrivning på vad som blivit fel, gärna exempel med bilder osv. Dvs det skall gå att bedömma för läsarna att kritiken (om det är kritik) är saklig.

För det andra så vill vi att referenter skall vara kontrollerbara. Dvs din profil måste vara korrekt och komplett ifylld. Namn telefonnummer osv. är bara synliga för oss som modererar här.

För det tredje så skall referenter vara "kända" på forumet. Man skall ha skrivit minst 50 inlägg om annat.

Ibland kan vi tumma lite på en del av dessa kriterier. Det väsentliga är att inlägget efter kontroll av innehåll och identitet är trovärdigt.

Men användare "EnNarr" har skrivit en ganska svepande kritik, profilen är falsk, antingen är namnet falskt eller addressen eller båda delar. Och du har bara skrivit ett enda inlägg (utöver de vi redan tagit bort pga. detta).

Sammantaget så kan medlemmar här inte se om kritiken är relevant för det de ev. vill anlita firman för, vi som modererar kan inte avgöra om du är en missnöjd kund till firman, en konkurrent, eller missnöjd före detta anställd i firman.

Jag vill att du snarast fyller i en korrekt profil, och att du låter din kritik bli lite mer detaljerad. Sedan kommer vi att avgöra om vi kan göra avkall på regeln om 50 inlägg. Annars kommer vi att ta bort även det senaste inlägget.
 
Denna firma heter numera Radisson Bygg.

EnNarr skrev:
Jag hade skrivit ett inlägg härsom varnade för denna skojare men det är borta så jag skriver igen. Dieras Bygg eller Radisson Bygg som det numera heter skulle göra en enkel byggnation, inga vinklar eller nåt svårt.
Jag valde att lyxa till det och inte bygga själv, jag satsade mina sparpengar plus ett lån och ville få det gjort så fort som möjligt, han kunde och jag hittade inget på nätet som varnade för denna firma
Slutresultatet blev att jag själv fick bygga om HELA byggnationen, allt från dränering till
till takläggning. Att rätta till allt han ställt till har kostat mig närmare 200 000 kronor till
och då har jag gjort allt själv.

Nu undra säkert många varför jag inte processade, det är en annan sjuk historia
och han är hal som en ål och vet precis hur man skall göra för att slippa ansvar.
Man är väldigt utlämnad och oskyddad hur mycket rätt man än har.
Har mycket dokumenterade bevis som tydligen inte har nåt värde.
Fler har råkat illa ut med hans firma, läs på reco.se.
Förstod inte hur han får ihop referenser.
 
Referenser får man från vänner, arbetskamrater, grannar etc.
Allt annat är ointressant...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.