Kan ni svara på om detta är OK för installation i ett 2-våningshus (nybygge, offert av snickarna som bygger huset):

Kamin Contura 450
Premodul plåtskorsten
Svart utvändig takhuv
Inv synligt rör lackat svart eller vitt.
Montering
Exkl sotarbesiktning.

Kamin och skorsten 32,366 kronor
Montering 14,500 Kronor
Summa inkl moms 46,866 Kronor

Vad säger ni?
 
prova att ta in offert från andra installatörer så kan du ju kolla själv hur bra priset är
 
Nähe du skämtar... =)

Jag frågar här för att få in ytterligare info från andra.
 
Arbetskostnaden ser lite dyr ut visserligen, men det blir mer pyssel med plåtrör än "traditionell" pga luftspaltkrav o dyl.

- prislappen på kaminen kan du jämföra själv.
- längden på skorstenen är det som avgör priset, dvs kamin på nedervåningen är dyrare än att placera den på övervåningen. Förr var cirkuspriset 1000 kr/meter. Tror det gäller fortfarande.

Plåtskorstenar är väl vanligaste, men rekommendera, vilket jag har "Schiedel Isokern". Dvs, riktig skorsten i modul, enkel att montera, samt godkänd utan luftspalt så snickeriet blir mindre Dyrare i inköp har jag för mig.
 
kamin o premodulskorstenspriset är ok, men montaget..?...huuva.. Det brukar ligga mellan 4,5 - 7000:- + resa i värmland, även om det behöver växlas av nån takstol el liknande.
 
exerg skrev:
men montaget..?...huuva.. Det brukar ligga mellan 4,5 - 7000:- + resa i värmland, även om det behöver växlas av nån takstol el liknande.
Ja, antingen har det tänkt att fjolla länge av nån anledning, eller lite hög timpeng. ..
 
Jepp håller med. Har som sagt kollat upp lite och kommer påpeka monteringskostnaden som orsak till att välja annan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.